انتقاد صریح رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از طالبان

تاریخ ارسال : 09 مه 2022 ساعت : 9:21 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم و والدین از آثار سوء مصرف مواد آگاه نیستند گفت: درست است که پلیس در زمینه پیشگیری وظیفه‌ای ندارد اما همکاران ما چهره مهربان خود را در کنار اقتدارشان در مدارس، مساجد به مردم نشان داده و آنان را از این آثار آگاه می کنند.

به نقل از ایرنا، سردار مجید کریمی عصر یکشنبه در نشست تخصصی تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به عدم اطلاع مردم از آثار مواد مخدر افزود: پلیس همواره در اماکن عمومی از این آثار مردم را آگاه کرده و این آگاه شناسی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر سیاسی در کشورهای همسایه گفت: به طور خاص در افغانستان و پاکستان شاهد اتفاقات جدیدی بودیم در پاکستان دولت مردمی برکنار می‌شود، در افغانستان مسئولین آن کشور وعده ممنوعیت کشت مواد مخدر را می‌دهند با توجه به اینکه از این وعده خوشحال هستیم چندان به وعده‌های طالبان امیدوار و خوشبین نیستیم.

به گفته سردار کریمی، متأسفانه شاهد هستیم مجوزهایی از سوی طالبان به مردم منطقه داده می‌شود که امسال می‌توانید مستثنی باشید و تولید خشخاش را ادامه دهید همچنین در خبرها آمده بود که طالبان مذاکراتی را با کشورهایی مثل استرالیا مبنی بر صادرات تریاک و حشیش داشته اند، تمام این اتفاقات منجر به افزایش تولید مواد مخدر خواهد شد همچنین روانگردان شیشه به صورت انبوه در افغانستان تولید می‌شود.

وی  با بیان اینکه لازم است بخش سیاسی کشور همکاری بیشتری با ما داشته باشد افزود: ظاهرا مسئولان فعلی افغانستانی مایل به تعامل با ما هستند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه حدود ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور است تاکید کرد: طرح جامع مرزبانی به ناجا ابلاغ شده و مرزبانی در حال توسعه و تقویت است انشااله به کمک وزیر کشور انسداد مرزی هم تکمیل شود.

سردار کریمی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ سال موفقی در حوزه‌های پیشگیری، مقابله، درمان و اشتغالزایی برای پلیس مبارزه با مواد مخدر بود و امیدواریم تمامی دست اندرکاران دست به دست هم دهیم و به کمک این قانون جدید مبارزه با مواد مخدر که پس از سه سال به هیات دولت رسیده است بتوانیم با موفقیت بهتری در مقابله با مواد مخدر عمل کنیم.

وی با قدردانی از دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با رهنمودهای سردار مؤمنی توانستیم ۱۴ گلوگاه مقابله با قاچاقچیان را در سال گذشته در کشور بازسازی کنیم، گلوگاههای مهمی در استان‌هایی همچون هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی، اصفهان و یزد شناسایی، بهسازی و تقویت شوند.

سردار کریمی با بیان اینکه تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های مقابله کننده در حد مطلوب بوده است افزود: پلیس را همه به عنوان یک نیروی قهریه می‌شناسند اما در دو سه سال گذشته با سیاست‌های فرمانده کل ناجا, پیشگیری هم به برنامه‌های توسعه‌ای نیروی انتظامی اضافه شد به عنوان مثال خانه‌های مهر در مراکز نگهداری از معتادان در حال ساخت است و مددجویان به کمک ارتباط تصویری با خانواده در مراکز نگهداری با خانواده‌های خود در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ نفر از مددجویان در مراکز نگهداری ما فعال هستند گفت: بسیاری از این افراد از ما می‌خواهند در این مراکز بمانند و می‌ترسند اگر دوباره به جامعه بازگردند دچار اعتیاد شوند.منبع: ایرنا

دیدگاه شما

خبرنامه