در واتساپ دیگر نمی‌توان پیام‌ها را به بیش از یک نفر فوروارد کرد

تاریخ ارسال : 10 مه 2022 ساعت : 11:02 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

این محدودیت تازه ارسال خودکار پیام‌ها به گروه‌های مختلف را برای «ربات‌ها» دشوارتر می‌کند. همچنین از انتشار گسترده “اخبار جعلی” جلوگیری خواهد کرد. واتس‌ آپ برنامه پیام‌رسانی ترجیحی برای اکثر مردم دنیا است، اما برای کلاهبرداران سایبری نیز استفاده می‌شود و ابزاری ارجح برای کلاهبرداری، پخش هرزنامه یا به عنوان بخشی از استراتژی فیشینگ است. شرکت متا – صاحب فعلی این پلتفرم – با آگاهی از این موضوع، اقدامات مختلفی را برای جلوگیری از این نوع جرم امتحان می‌کند.

یکی از آخرین موارد، محدودیت ارسال پیام به مخاطبان بود که در حال حاضر به پنج نفر در یک زمان محدود شده است، بنابراین اپلیکیشن پیام رسان واتس آپ به زودی محدودیت‌های بیشتری را در به روز رسانی‌های بعدی اضافه خواهد کرد. چیزی که قبلا در آخرین نسخه‌های بتا دیده شده است.

در آینده، وقتی پیامی که به عنوان ارسال شده علامت‌گذاری می‌شود را دیگر نمی‌توان همزمان به بیش از یک گروه ارسال کرد. به گونه‌ای که کاربر برای ارسال پیامی که قبلاً به چندین گروه ارسال شده است، باید این کار را یکی یکی و به صورت دستی انجام دهد، به عنوان مثال، برای ‘ربات هایی’ که به طور خودکار بسیاری از گروه ها را انتخاب می کنند، دشوار می‌شود. در یک زمان برای جابه‌جایی این اقدام همچنین می تواند در مهار پیشرفت «اخبار جعلی» که به طور غیرقابل توقف از طریق شبکه‌های اجتماعی و خدمات پیام رسانی منتشر می‌شود، مؤثر باشد.

این محدودیت به عنوان یک به روزرسانی و پشتیبانی از آنچه در سال ۲۰۲۰ رخ داد، یعنی محدودیت پیام های ارسال شده، ظاهر می‌شود. اگر پیامی ارسال شده باشد یا توسط بیش از چهار کاربر مختلف ارسال شده باشد، با یک پیکان دوتایی علامت گذاری می‌شود و هشدار می‌دهد که پیام مورد نظر توسط یک مخاطب نزدیک ایجاد نشده است. علاوه بر این، این سیگنال‌دهی بصری با محدودیتی در این پیام‌ها همراه است و از ارسال آن‌ها به بیش از یک چت در یک زمان جلوگیری می‌کند. همچنین گزینه دکمه فوروارد سریع پیام‌های دارای فایل های چندرسانه‌ای را وتو می‌کند. این به لطف طراحی خود برنامه امکان پذیر است. از آنجایی که پیام‌ها سرتاسر رمزگذاری می‌شود، پیام‌های واتس‌ آپ دارای شمارنده‌ای است که تعداد دفعات ارسال پیام را پیگیری می‌کند.

اقدامی که در سال ۲۰۲۰ اتخاذ شد، سطح پیام‌های ارسال شده در سراسر جهان را تا ۲۵ درصد کاهش داد، اما ظاهراً برای این شرکت کافی نبوده است. رد شدن از این محدودیت امکان پذیر نیست، به محض اینکه پیامی را به گروهی فوروارد می‌کنیم، باید به پیام اصلی رفته و دوباره آن را برای گروه بعدی که قصد اشتراک گذاری در آن را داریم ارسال کنیم. تغییری که به محض عرضه نسخه بعدی واتس آپ تا چند هفته دیگر اعمال خواهد شد.

پیش از این امکان اشتراک گذاری پیام با حداکثر ۲۰ مخاطب وجود داشت. با این حال، در نتیجه آن محدودیتی که به زودی اعمال می‌شود، برنامه فقط یک بار در هر چت یا گروه اجازه اشتراک‌گذاری پیام را خواهد داد.

دیدگاه شما

خبرنامه