راه اندازی استیبل کوین الگوریتمی جدید ترون

تاریخ ارسال : 07 مه 2022 ساعت : 10:51 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

استیبل کوین الگوریتمی جدید بلاکچین ترون، با نماد USDD، به دنبال موفقیت USTاز بلاکچین ترا که مجموع انتشار آن از ۱۸ میلیارد دلار عبور کرده است، راه‌اندازی شد. پروتکل Near نیز در هفته‌های اخیر استیبل کوین خود را عرضه کرده است. به گفته سخنگوی این شرکت، استیبل کوین الگوریتمی جدید ترون، رسماً روی بلاکچین راه اندازی شده است.

استیبل کوین USDD، تقریباً از هر نظر شبیه به استیبل کوینUST  در بلاکچین ترا است و برای تشویق آربیتراژورها طراحی شده است. به طوری که این آربیتراژورها از طریق تجارت بین TRX، کوین تحت حاکمیتی بلاکچین ترون و USDD، قیمت آن را نزدیک به دلار آمریکا نگه دارند. همانند پروژه ترا، ترون نیز قصد خود را برای ایجاد ذخیره‌ای به ارزش 10 میلیارد دلار در بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای پشتیبانی از استیبل کوین جدید اعلام کرده است.

قبل‌تر، ترون از برنامه خود برای عرضه USDD در 21 آوریل پرده برداری کرد. طبق این اطلاعیه، استیبل کوین در اتریوم و زنجیره BNB از طریق پروتکل زنجیره‌ای متقابل شبکه بیت تورنت در دسترس خواهد بود. در مصاحبه‌ای جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، به The Block گفت که او USDD را درست مانند بیت‌کوین می‌بیند؛ با این تفاوت که قیمت آن در تئوری با قیمت دلار آمریکا همسو خواهد شد. هم او و هم بنیانگذار پروژه ترا، دو کوون (Do Kwon)، از تمایل خود برای ساختن استیبل کوین‌هایی که در برابر تداخل تنظیم کننده‌ها مقاوم هستند، صحبت کرده‎اند.

2

سان گفت: «ما باید استیبل کوین در صنعت را به همان اندازه بیت‌کوین غیرمتمرکز کنیم تا کسی نتواند آن را لمس کند. من معتقدم در پنج تا 10 سال آینده، ارزهای دیجیتال توسط استیبل کوین‌های غیرمتمرکز تسویه خواهند شد. همچنین او در پاسخ به این سوال که چگونه این استیبل کوین‌ها با جرم و جنایت مبارزه می‌کنند؟ به ابزارهای داده مانند Chainalysis اشاره کرد. سان افزود؛ او معتقد نیست که مسدود کردن دارایی‌ها یک راه حل مؤثر برای پولشویی است.

اگر همه چیز شکست بخورد

یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) به نام Tron DAO استیبل کوین USDD را مدیریت خواهد کرد. طبق اعلامیه 21 آوریل، Tron DAO ذخیره‌ای را با نرخ بهره 30 درصد اداره می‌کند. همچنین بر تلاش برای جمع آوری 10 میلیارد دلار بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، برای ذخیره پیشنهادی، نظارت خواهد کرد. سان DAO را به بنیاد گارد لونا (Luna Foundation Guard)، یک سازمان غیرانتفاعی تقویت کننده Terra مستقر در سنگاپور که از طریق فروش LUNA در ماه فوریه، یک میلیارد دلار برای ذخیره جمع آوری کرد، تشبیه کرد.

3

ایده این است که اگر رکود ناگهانی بازار کریپتو باعث شکست روش الگوریتمی استفاده شده در این پروژه شود، این ذخایر برای کمک به حفظ پگ‌های استیبل کوین‌های (stablecoins’ pegs) مربوطه خود، وارد عمل خواهند شد.

در ادامه سان گفت: “اولویت شماره یک فقط تلاش برای تثبیت USDD است. ما می‌خواهیم USDD را ثابت نگه داریم و اعتماد مردم را جلب کنیم”. او همچنین گفت ترون با سرمایه‌گذاران نهادی، عمدتاً صرافی‌های ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، برای از بین بردن ذخایر USDD همکاری خواهد کرد، اگرچه او نامی از آنها نبرد. او در مصاحبه خود اضافه کرد که Tron DAO همچنین TRX، بیت‌کوین، اتر و برخی از استیبل کوین‌های ثابت را به ذخیره کمک خواهد کرد.

ما در حال حاضر نقدینگی مرحله اول را داریم. من فکر می‌کنم در حال حاضر، برای شش تا دوازده ماه آینده، به اندازه کافی ذخیره داریم تا همه چیز را شروع کنیم. البته ما این گزینه را برای دریافت منابع مالی بیشتر در آینده، محفوظ خواهیم داشت. با شروع در ماه مه، فکر می‌کنم احتمالاً یک میلیارد دلار در ذخایر سرمایه گذاری خواهیم کرد. The Block نتوانسته است تأیید کند که آیا آن 1 میلیارد دلار واقعاً تحقق یافته است یا خیر؟

طبق گزارش The Block Research، UST Terra در میان گروهی از استیبل کوین‌های «بومی پروتکل» پیشگام است و مجموع انتشار UST اکنون بالای 18 میلیارد دلار است. این در مقایسه با 83 میلیارد دلار USDT تتر و 44 میلیارد دلار در USDC Circle است. همچنین اندکی پس از اعلام ترون در ماه آوریل، Near Protocol نیز راه اندازی یک استیبل کوین غیرمتمرکز به نام USN را اعلام کرد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

دیدگاه شما

خبرنامه