افزایش سه برابری مبتلایان آبله میمون در انگلیس

تاریخ ارسال : 24 مه 2022 ساعت : 12:25 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

 با تأیید ابتلای ۳۷ نفر دیگر به بیماری آبله میمون در انگلیس، شمار مبتلایان به این بیماری تقریبا سه برابر شد.

طبق گزارش دیلی میل، با احتساب موارد جدید ابتلا به این بیماری، رؤسای «آژانس امنیت سلامت انگلیس» (UKHSA) اکنون ۵۷ مورد از ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده اند که ثبت این تعداد، در طول اندکی بیش از دو هفته صورت پذیرفته است. همچنین طبق این گزارش، یک کودک نیز در میان بیماران مشاهده شده است؛ اما هنوز کسی بر اثر این بیماری در انگلیس جان خود را از دست نداده است.

مقامات انگلیس شیوع این بیماری را مسأله‌ای مهم و نگران کننده خوانده اند؛ اما مدعی شده اند خطر آن برای مردم این کشور اندک است. بوریس جانسون امروز اعلام کرد برای دولت این کشور مهم است که شیوع این بیماری را زیر نظر داشته باشد. او البته اعمال اقدامات محدود کننده مسافرتی نظیر آنچه که برای مهار کرونا اعمال شده بود را بعید شمرد. با این حال، از شهروندان انگلیسی که در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری قرار دارند، خواسته شده است تا خود را برای ۲۱ روز در خانه قرنطینه کنند.

بیماری آبله میمون معمولا در غرب آفریقا یافت می‌شود و ویروس آن در مناطق دیگر به طور معمول گسترش نمی‌باید؛ از همین رو، شیوع این بیماری در اروپا، کانادا، استرالیا و آمریکا سبب نگرانی متخصصین حوزه سلامت عمومی در این کشور‌ها شده است. در ماه جاری میلادی ۱۶ کشور از شناسایی ویروس این بیماری خبر دادند.

دیدگاه شما

خبرنامه