بنزین در مجارستان به خارجی‌ها گرانتر فروخته می‌شود

تاریخ ارسال : 04 ژوئن 2022 ساعت : 9:20 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
بنزین در مجارستان به خارجی‌ها گرانتر فروخته می‌شود

دولت مجارستان طرحی را تصویب و اجرایی کرده است که بر اساس آن سوخت در پمپ‌های بنزین مجارستان با دو قیمت متفاوت ارائه می‌شود.

بر اساس تصمیم جدید دولت، یک قیمت برای خودروها و شهروندان مجارستان تعیین شده است که مشمول یارانه دولت هستند و یک قیمت آزاد برای دیگر خودروها و شهروندان اروپایی که باک‌های بنزین و یا گازوئیل خود را در این کشور پر می‌کنند.

دولت پوپولیست ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، هدف از این تصمیم خود را جلوگیری از گسترش «توریسم سوخت» عنوان و توجیه می‌کند. 

در ماه‌های گذشته «توریسم سوخت» در مجارستان به عنوان یکی از ارزانترین عرضه کنندگان سوخت در اروپا به اوج خود رسید. اما با تصمیم دولت و افزایش قیمت‌ فرصت پر کردن باک بنزین ارزان از شهروندان خارجی ساکن در مجارستان، توریست‌های سوخت و نیز ساکنان شهرهای مرزی کشورهای همجوار مجارستان گرفته شد.

پیش از اجرایی شدن این طرح در شهرهای مرزی مجارستان خودروهای خارجی با هجوم به جایگاه‌های عرضه سوخت و انتظار در صف‌های طولانی تلاش کردند تا برای آخرین‌بار هم که شده فرصت سوختگیری ارزان تر را از دست ندهند.

این قانون جدید اما این اجازه را به خودروهایی که از دیگر کشورهای اروپایی که قیمت سوخت در آنها مشمول یارانه است و به مجارستان می‌آیند می‌دهد تا با قیمت یارانه‌ای سوخت در مجارستان، باک اتومبیل خود را پر کنند.

دیدگاه شما

خبرنامه