صاحب گرونترین ماشین دنیا کیه؟ + عکس

تاریخ ارسال : 23 مه 2022 ساعت : 4:52 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

همیشه نام افراد مشهور و معروف یا همان سلبریتی‌ها با نام خودروهای گران قیمت گره خورده است. افراد ثروتمند مانند هنرپیشه‌ها، ورزشکاران، خوانندگان و تاجرهای مطرح و بزرگ، همواره قسمتی از درآمد خود را صرف خرید خودروهای اسپرت یا کلاسیک برای مصرف شخصی یا کلکسیونی می‌کنند.

برخی از آنها که علاقه بیشتری به خودروهای گران قیمت دارند، دارای کلکسیون‌های کاملی از اینگونه خودروها هستند. این افراد از هر خودرویی که خوششان بیاید، آن را خریداری کرده و به کلکسیون خود اضافه می‌کنند و از این سرگرمی ‌بسیار گران قیمت استفاده می‌کنند. قیمت برخی از خودروهای موجود در کلکسیون آن‌ها، ممکن است حتی تا چند میلیون دلار نیز برسد. در این مطلب به معرفی مشهورترین دارندگان کلکسیون‌های خودرویی می‌پردازیم.

صاحب گرونترین ماشین دنیا کیه؟

حسن آل بولقیه(Hasan Albulkaih):

حاج حسن البولکیه پادشاه کشور برونئی جزیره‌ای کوچک در جنوب دریای چین است که ثروتمندترین سیاستمدار و بزرگترین کلکسیونر خودروی جهان شناخته می‌شود. او که علاقه زیادی به خودرو دارد، دارای کلکسیونی شامل 7000 خودرو شامل انواع خودروهای سوپراسپرت و کلاسیک است که شامل 140 فراری، 30 بنتلی، 60 رولز رویس، 200 پورشه، 20 لامبورگینی، 400 بی.ام.و، 500 مرسدس بنز، 30 کونیخ زگ، 17 آستون مارتین، 13 مک لارن در مدل‌های مختلف است. همچنین او خودروهای خاصی در کلکسیون خود نگهداری می‌کند که تنها یک عدد یا تعداد معدودی از آنها وجود دارند، مثلاً تنها مرسدس بنز CLK GTR، تنها خودروی Cicero BDB Maestro در جهان و تنها مدل بنتلی Dominator چهارچرخ در این کلکسیون هستند. ارزش کلکسیون خودروی او 790 میلیون دلار تخمین زده شده است. البته او از این مجموعه مراقبت خوبی به عمل نمی‌آورد و حتی با آنها رانندگی هم نمی‌کند، چون وقت کافی برای این کار ندارد. او همان کسی است که در مراسم ازدواج پسرش از یک رولز رویس فانتوم خاص با بدنه طلایی و تزئین شده با 200 کیلوگرم طلا استفاده شده بود. او دارای بزرگترین کاخ سلطنتی دنیا و چند هواپیمای شخصی فوق لوکس با کابین‌هایی از قطعات طلا و جواهر است.

جی لنو(Jay Leno):

مجری مشهور آمریکایی، جی لنو دارای یکی از بزرگترین کلکسیون‌های شخصی خودروی جهان است که شامل 200 خودروی اسپرت، کلاسیک و موتورسیکلت است و در فرودگاه بوربانک کالیفرنیا در چند سوله متصل به هم واقع شده است. در بین خودروهای کلکسیون او یک کامیون حمل سوخت International Harvester مدل 1946، 25 خودروی کلاسیک مانند لامبورگینی میورا اس مدل 1969، لامبورگینی کانتاش، مک لارن F1، جگوار E-Type مدل 1963، جگوار XK120 مدل 1954، بوگاتی 57SC آتلانتیک کادیلاک سفارشی جی لنو EcoJet، مازراتی 3500 Gti، کوروت Stingray مدل 1963 و همچنین 22 خودروی بسیار قدیمی ‌که با بخار کار می‌کنند و چندین خودروی سوپراسپرت جدید و دهها موتورسیکلت وجود دارند. چندین مکانیک تمام وقت مراقب خودروهای کلکسیون او هستند. حال که او بعد از بیست سال از کار مجری گری برنامه Tonight Show بازنشسته شده، وقت بیشتری را برای کلکسیون خود صرف خواهد کرد و خود را مشغول ماشین سواری خواهد نمود.

صاحب گرونترین ماشین دنیا کیه؟

شیخ حمد بن حمدان آل نهیان(Sheikh Hamad bin Hamdan Al Nahyan):

او از خاندان سلطنتی آل نهیان در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی است که یکی از ثروتمندترین میلیاردرهای خاور میانه محسوب می‌شود که سرگرمی‌های عجیب و غریب و غیرعادی او معروف شده است. او دارای کلکسیونی از 190 خودرو است و به دلیل داشتن 7 دستگاه مرسدس بنز 500SEL با رنگ‌های مختلف، به شیخ رنگین کمانی شناخته می‌شود. از آنجا که یک ساختمان معمولی برای جا دادن خودروهای او کافی نبود، یک ساختمان هرمی ‌شکل برای کلکسیون خود انتخاب کرده است. او در کلسکیون خود مرسدس بنز سه چرخه مدل1890، 10 خودروی کانسپت مسابقه‌ای، چندین مرسدس بنز لیموزین سفارشی، مدل‌های مختلف رولز رویس، بوگاتی، بنتلی، فراری، لامبورگینی، بی.ام.و، مرسدس بنز، پورشه و . . . دارد و به داشتن خودروهای خاص با بدنه طلا و یا خودروهایی فوق لوکس با تلویزیون و یخچال معروف است. نام او(Hamad) را در صحرای کشور امارات حکاکی کرده‌اند، به صورتی که حتی از فضا نیز مشخص است.

موکش آمبانی(Mukesh Ambani):

تاجر و میلیاردر مشهور هندی و صاحب خانه یک میلیارد دلاری و بیست و هفت طبقه معروف Antilla در شهر بمبئی هندوستان، دارای کلکسیونی از 168 خودروی لوکس اروپایی شامل مرسدس بنز S600، می‌باخ 62S، بنتلی Flying Spur، بی.ام.و 760Li ضد گلوله، رولز رویس فانتوم، است. او همیشه خواهان گران ترین خودروهای روز دنیا بوده است و اولین کسی است که مرسدس بنز S600 مدل 2015 را در کشور هند به قیمت 525 میلیون روپیه خریداری کرد. دارایی او بیشتر از 20 میلیارد دلار است.

صاحب گرونترین ماشین دنیا کیه؟

کن لینگن فلتر(Ken Lingenfelter):

او مالک شرکت مهندسی لینگن فلتر در آمریکا است که دارای کلکسیونی شامل 150 خودرو است که 40% آن شامل 20 شورولت کوروت و مدل‌های مختلف خودروهای عضلانی آمریکایی مانند کامارو و موستانگ است. خودروهای خاصی مانند انواع فراری، بوگاتی ویرون، فراری انزو، لامبورگینی رونتون، جاگوار XKE مدل 1969، فوردGT، آلفارومئو 8C و . . . است. خودروهای این میلیاردر آمریکایی  در ساختمانی منحصر به فرد با زیربنایی به مساحت 3700 متر در شهر میشیگان نگهداری می‌شوند. خودروسازان مطرح تا به حال چند خودروی سفارشی و تقویت شده را به سفارش او ساخته‌اند.

جی کی(Jay Kay):

خوانده اصلی گروه موسیقی Jamiroquai با نام اصلی جیسون چیتام علاوه بر کلکسیون کلاه به کلکسیون خودرو نیز علاقه زیادی دارد و دارای 65 خودروی لوکس و اسپرت در کلکسیون خود است. برخی از خودروهای موجود در کلکسیون او عبارتند از پورشه 356 Speedster، پورشه 911 Carrera RS، پورشه GT3 RS، فیات 500 Abarth، فراری 550 Maranello، رولز رویس فانتوم، لامبورگینی Miura SV و مرسدس بنز S600 که خودروی آخری متعلق به Coco Chanel مالک معروف برند Chanel بوده است  و توسط جی کی خریداری شده است. او به بهترین نحو از خودروهای اسپرت خود مراقبت می‌کند و وقت کافی برای لذت بردن از سواری آن‌ها صرف می‌کند.

رالف لارن(Ralph Lauren):

طراح مد، مالک برند Polo و میلیاردر معروف آمریکایی رالف لارن دارای کلکسیونی متشکل از 60 خودرو در شهر نیویورک است که بیشتر خودروها به رنگ قرمز هستند و روی سکوهای سفید رنگ 10 سانتی‌متر بالاتر از کف مشکی رنگ سالن قرار داده شده‌اند. او به دلیل مشغله کاری، تنها 30 ساعت در سال می‌تواند برای کلکسیون خود وقت بگذارد و زمانی برای لذت بردن از پشت فرمان نشستن خودروها و رانندگی با آن‌ها ندارد. کلکسیون او شامل انواع مدل‌های کلاسیک و مدرن فراری، آلفارومئو Mille Miglia رودستر مدل 1938، بوگاتی کوپه 1938، بوگاتی Type 57SC Gangloff Drophead کوپه مدل 1937 است. همچنین او مالک تنها خودروی مرسدس بنز SSK Comte Trossi کوپه مدل 1930 در جهان است.

دیوید بکهام(David Beckham):

فوتبالیست حرفه‌ای سابق تیم ملی انگلستان، میلیاردر معروف در دنیای ورزش و پولدارترین فوتبالیست دنیا دیوید بکهام دارای زندگی کاملی است، چرا که او دارای چهار فرزند بوده و همسر او طراح معروف مد است. او دارای 40 خودروی سفارشی و گران قیمت است که شامل خودروهای شاسی بلند لوکس، چند مدل آستون مارتین، مدل‌های مختلف پورشه، لامبورگینی و . . . است. او دارای مدل تغییر یافته شورولت کامارو، آئودی S8، آئودی RS6، آئودی Q7، پورشه Cayenne، فولکس واگن Touareg، بنتلی کنتیننتال سوپراسپرت، بنتلی Arnage، بنتلی مولسان، رولز رویس Phantom Drophead کوپه،  رولز رویس گوست و پورشه 997 توربو کابریولت است. کادیلاک اسکلید سفارشی او با شماره 23 لباس او در تیم رئال مادرید تردد می‌کند. در قسمت جلوی فراری Scaglietti سفارشی او عدد 7 درج شده است که مربوط به زمان تولد فرزند چهارم او Harper Seven است. عدد 23 بر روی چرخ‌های لامبورگینی گایاردو او برجسته کاری شده است. شورولت کامارو سفارشی او توسط شرکت پلاتینیوم مووراسپرتز تیونینگ شده است. رولز رویس فانتوم او گران قیمت ترین مدل این خودرو است که تاکنون در جهان عرضه شده است. همچنین او دارای یک خودروی رنجرور Evoque است که همسر او ویکتوریا بکهام آن را طراحی نموده است.

وایکلف جان(Wyclef Jean):

خواننده آمریکایی گروه Fugees سبک هیپ هاپ در آمد ناشی از هنر خود را صرف خرید خودروهای گران قیمت و لوکس نموده است و مجموعه‌ای شامل 37 خودرو در گاراژ خود نگه می‌دارد. در کلکسیون او خودروهای سفارشی مانند مک لارن F1، فراری 360 Spider F1، پاگانی Zonda C12، کادیلاک Eldorado مدل 1957 به رنگ صورتی روشن، Humvee سفارشی، هامر H2 سفارشی یافت می‌شوند. خودروهای اسپرت دیگری مانند پورشه 911 Carrera، مازراتی گرن کوپه، مرسدس بنز E-Class و بی.ام.و سری 7 در داخل کلکسیون او در شهر میامی ‌فلوریدا آمریکا وجود دارند. او مالک یکی از گران‌ترین خانه های فلوریدا است.

روان اتکینسون(Rowan Atkinson):

کمدین بریتانیایی روان اتکینسون که با نام مستربین مشهور شده است، مهندس ارشد مکانیک بوده و علاقه زیادی به خودرو دارد، به اندازه‌ای که مدیر یک نشریه خودرویی در انگلستان نیز است. او دارای کلکسیون ارزشمندی از 20 خودروی لوکس و سوپراسپرت است که برخی از آن‌ها شامل مک لارن F1، آستون مارتین V8 Zagato، هوندا NSX، آئودی A8 و مرسدس بنز S500، هوندا سیویک هیبرید هستند. او چند سال قبل با خودروی مک لارن F1 یک میلیون دلاری خود تصادف شدیدی با یک درخت داشت که باعث جراحت وی و همچنین وارد شدن خسارت به خودروی او گردید. البته او بعدها با صرف پانصد هزار دلار هزینه، خودروی خود را به شکل اولیه درآورد و آن را با قیمت 8 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رساند. او چند سال قبل اعلام کرد که تنها خودرویی که او نمی‌تواند داشته باشد، یک پورشه است، چرا که مطمئنا با یکی از آن‌ها زنده نخواهد ماند!!منبع: سبقت آزاد

دیدگاه شما

خبرنامه