علت بلاک شدن یک کارشناس ایرانی توسط گروسی چه بود؟

تاریخ ارسال : 06 ژوئن 2022 ساعت : 11:12 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

یک کارشناس حقوق بین‌الملل ایرانی می‌گوید رافائل گروسی، رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، او را به دلیل عصبانیت آشکار از دو سوال مطرح شده توسط این کارشناس در یک رشته توئیت در مورد سیاست هسته‌ای اسرائیل، در توییتر مسدود کرده است.

رضا نصری، تحلیلگر سیاست خارجی روز شنبه در توئیتی گفت که از گروسی خواسته است موضع آژانس در مورد به اصطلاح «دکترین ابهام استراتژیک» رژیم اسرائیل در مورد برنامه مخفی تسلیحات هسته‌ای این رژیم را روشن کند.

 و او به جای پاسخ مرا بلاک کرد. این نشان می‌دهد که این سؤالات بسیار مهم هستند و باید بارها و بارها مطرح شوند!

۱) آقای گروسی، زمانی که در #اسرائیل هستید، آیا می توانید موضع خود را در مورد مفهوم «ابهام استراتژیک» به طور علنی روشن کنید؟ آیا این دکترینی است که سایر کشورها می توانند برای فرار از تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی از آن استفاده کنند؟

۲) آیا فکر می‌کنید منصفانه – و نشان‌دهنده بی‌طرفی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی – است که #ایران به دلیل اینکه ادعا می‌شود توضیحات «فنی معتبر» در مورد برنامه غیرنظامی خود ارائه نکرده است، سانسور می‌شود، در حالی که به نظر می‌رسد اسرائیل حق دارد با استناد به این دکترین رسماً سلاح‌های کشتار جمعی هسته‌ای خود را پنهان کند؟» 

نصری پس از مسدود شدنش، از رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کرد و در توئیتی نوشت: آقای گروسی، #اسرائیل نباید «خط قرمز» آژانس باشد! اگر موافق نیستید، شاید باید خود را کنار بگذارید.

دیدگاه شما

خبرنامه