۱۰ نکته ای که قبل از خرید جاروبرقی رباتیک باید بدانید

تاریخ ارسال : 24 مه 2022 ساعت : 3:28 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

10 چیز وجود دارد که ابتدا باید بدانید. جاروبرقی‌های رباتیک یک راه عالی برای تمیز نگه‌داشتن خانه شما هستند. آن‌ها دارای ویژگی هایی مانند کنترل از راه دور و قابلیت شارژ خودکار هستند که آن‌ها را فراتر از یک ماشین تمیز کننده می‌کند. آن‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی در اطراف مبلمان یا اشیاء دیگر در اتاق کار خود را انجام دهند. نه تنها این، بلکه در طناب‌ها گره نمی‌خورند، زیرا اکثر آن‌ها کاملاً بی‌سیم هستند! با این‌حال، همه جاروبرقی‌های رباتیک یکسان تولید نمی­شوند. در اینجا 10 موردی که باید هنگام خرید ربات جاروبرقی برای خانه خود به آن توجه کنید، آورده شده است.

1.تشخیص مانع

جاروبرقی‌های رباتیک به‌عنوان ماشین‌های تمیزکننده خودکار معرفی می‌شوند، همه جاروبرقی‌های رباتیک دارای حسگر هستند. اما حسگرهای مدلی که در دست دارید چقدر خوب کار می‌کنند؟ توانایی یک جاروبرقی رباتیک برای تشخیص اشیاء سر راه خود می‌تواند تفاوت بین برگشتن به خانه­­ای تمیز یا یک ربات گیر کرده با کابل­های درهم ریخته باشد. اگر نمی‌خواهید تجربه دومی را داشته باشید، باید مطمئن شوید مدلی که انتخاب می‌کنید دارای حسگرها یا دوربین‌هایی است که می‌توانند اشیاء روی زمین را شناسایی کنند تا در نهایت کابل‌های شما را نخورد.

جاروبرقی دایره ای خودکار مشکی

2. تشخیص لبه

اکثر جاروبرقی‌های رباتیک مجهز به حسگرهای لبه‌ای هستند تا از افتادن از پله‌ها و سایر سطوح ناهموار خانه جلوگیری کنند. این حسگرها به ربات هشدار می­دهند که با تشخیص لبه، جهت را تغییر دهد و از سقوط و شکستن آن جلوگیری کند. تقریباً هر پاک‌کننده رباتیک این ویژگی را دارد، اما به دلیل اهمیت این ویژگی در اینجا لازم به ذکر است. شما نمی‌خواهید یک جاروبرقی رباتیک بدون سنسورهای لبه‌ای تهیه کنید

3. یکپارچه‌سازی برنامه جاروبرقی رباتیک

ربات‌های vac طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کنترل از راه دور را ارائه می‌کنند و به شما کمک می‌کند تا قبل از خرید به مدل‌های مختلف و آنچه ارائه می‌دهند نگاهی بیندازید. علاوه بر این، بیشتر جاروبرقی‌های رباتیک دارای برنامه‌هایی هستند که می‌توانید برای کنترل از آن‌ها استفاده کنید.

می‌توانید از برنامه برای مشاهده مسیر تمیز کردن آن استفاده کنید و آن را به مکان‌های خاصی که می‌خواهید تمیز کنید هدایت کنید. فراتر از نظارت و تغییر مسیر، اکثر برنامه‌های پاک‌کننده رباتیک می‌توانند برنامه‌های تمیز کردن دستگاه‌ها را نیز تنظیم کنند. پاک‌کننده‌های رباتیک رده بالاتر، امکان کنترل از راه دور را با گزینه ادغام با دستیارهای هوشمند مانند Google، Siri و Alexa برای کنترل آسان‌تر، یک درجه ارتقا می­دهد.

برنامه ریزی جاروبرقی رباتیک دایره ای مدرن مشکی

 4. نقشه‌برداری خانه

اینکه چقدر یک جاروبرقی ربات می‌تواند خانه شما را ترسیم کند بر کارایی آن تأثیر می‌گذارد. علاوه بر افزایش کارایی، نقشه‌برداری خانه به دور نگه‌داشتن ربات شما از نقاط خطرناک، کمک می‌کند. اکثر پاک‌کننده‌های ربات این ویژگی را دارند، اما از تکنیک‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. برخی از جاروبرقی‌های رباتیک برای شناسایی مرزها به نوارهای مغناطیسی متکی هستند، درحالی‌که مدل‌های سطح بالاتر می‌توانند این کار را به‌طور مستقیم از طریق سنسورها و دوربین‌ها انجام دهند. اگر در بازار جاروبرقی‌های رباتیک هستید، این قابلیت دیگری است که باید به آن توجه کنید.

5. مسواک زدن

برخی از جاروبرقی‌های رباتیک به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که تمام نظافت شما را به یکباره انجام دهند. یعنی هم‌زمان جاروبرقی می‌کشند و مسواک می‌زنند. یک جاروبرقی رباتیک مانند Roborock S7 می‌تواند به‌طور هم‌زمان جاروبرقی و تمیز کردن را انجام دهد. این ویژگی ممکن است برای همه مهم نباشد، اما اگر متوجه شدید که باید خانه خود را بعد از جاروبرقی تمیز کنید، مطمئناً هنگام خرید جاروبرقی رباتیک باید به آن توجه کنید.

6. سطح نویز جاروبرقی رباتیک

هرگز یک جاروبرقی رباتیک را انتخاب نکنید بدون اینکه ابتدا متوجه شوید صدای آن در حین کار چقدر است. اگر از یک فروشگاه فیزیکی خرید می‌کنید، حتماً سطح نویز را در بالاترین میزان توان آن قبل از انجام آزمایش تست کنید. اگر به‌صورت آنلاین خرید می کنید، بررسی مای محصول را بخوانید تا بدانید خریداران تائید شده در مورد آن چه می‌گویند. همه جاروبرقی‌های رباتیک درجاتی از صدا تولید می‌کنند، اما فهمیدن بلندی صدای مدل‌های مختلف باعث می‌شود چیزی نخرید که آرامش خانه‌تان را خراب کند.

تمیز گردن پارکت توسط جاروبرقی خودکار مشکی

7. قابلیت خود خالی کردن جاروبرقی های اتوماتیک

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید در هنگام خرید یک ربات تمیزکننده در نظر گرفت این است که آیا قابلیت تخلیه خود را دارد یا خیر. برخی از جاروبرقی‌های رباتیک مانند Kyvol Cybovac S31 می‌توانند پس از تمیز کردن خود را در سطل زباله خالی کنند، درحالی‌که برخی دیگر پس از هر تمیز کردن نیاز به تخلیه دستی دارند. ایرادی ندارد که ربات خود را خودتان خالی کنید. اما ناتوانی آن در تخلیه خود ممکن است هنگام تمیز کردن یک خانه بزرگ چالش‌برانگیز باشد زیرا ممکن است قبل از انجام آن نیاز به تخلیه بارها داشته باشید.

8. عمر باتری جاروبرقی های رباتیک

یکی از چیزهایی که در مورد جاروبرقی‌های رباتیک دوست داریم این است که آن‌ها بی‌سیم هستند و می‌توانند مسافت‌های طولانی را طی کنند. اما این خنکی قیمت دارد. باتری آن‌ها نیاز به شارژ مجدد دارند.

این معمولاً مشکلی نیست، زیرا بیشتر جاروبرقی‌های رباتیک قبل از نیاز به شارژ مجدد، بیش از یک ساعت تمیز می‌شوند. اما اگر در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که مدلی دریافت می‌کنید که زمان اجرا بالایی دارد. به‌این‌ترتیب، برای شارژ مجدد ربات خود نیازی به توقف در اواسط تمیز کردن ندارید.

9. قابلیت مانور

یکی از مواردی که قبل از خرید جاروبرقی رباتیک باید در نظر داشت این است که نمی‌توان آن را در هرجایی نگه داشت. موقعیت ایدئال برای پایه خانگی یک جاروبرقی رباتیک، که به‌عنوان ایستگاه شارژ آن نیز عمل می‌کند، در مقابل یک دیوار صاف با فضای خالی اطراف آن است. به‌این‌ترتیب، جاروبرقی رباتیک شما می‌تواند پس از تمیز کردن به ایستگاه شارژ خود برگردد. برای اطمینان از اینکه دستگاه همیشه شارژ و آماده استفاده است، بازگشت به پایه آن مهم است. فضای خالی موردنیاز یک ربات در مدل‌های مختلف متفاوت است. برخی از مدل‌ها به فضای کمتری نسبت به بقیه نیاز دارند، این چیزی است که باید هنگام خرید ربات تمیزکننده در نظر داشته باشید.

10. تعمیر و نگهداری جاروبرقی های خودکار

جاروبرقی‌های رباتیک برای کارایی خود نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. یک جاروبرقی رباتیک که با زباله مسدود شده است نمی‌تواند درخشش را در خانه شما ایجاد کند. اگر می‌خواهید به خوبی تمیز شود، باید موها و برس مای آن را مرتب تمیز کنید. خبر خوب این است که تمیز کردن جاروبرقی رباتیک پیچیده نیست، فقط چند دقیقه طول می‌کشد، و می‌توانید دستورالعمل‌های نحوه انجام آن را در کتابچه راهنمای تمیز کردن سازنده بیابید.

تعمیر جاروبرقی رباتیک باز شده مشکی

انتخاب بهترین جاروبرقی رباتیک که با نیازهای شما مطابقت دارد، نباید کار دلهره‌آوری باشد. قرار دادن نیازهای خود در کنار عواملی که در بالا به بیان کردیم به شما این ایده را می‌دهد که هنگام خرید جاروبرقی رباتیک به چه نکاتی توجه کنید.

دیدگاه شما

خبرنامه