رکورد سرعت وزش باد در زابل شکسته شد

تاریخ ارسال : 22 مه 2022 ساعت : 12:07 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که انتظار می رفت، بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در ایستگاه فرودگاهی زابل دیشب به ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در این شهر را هم اکنون به ۲۰۰ متر کاهش داده است.

محسن حیدری با اشاره به میزان بیشینه سرعت باد در زابل در سالهای اخیر افزود: درتیرماه سال 1358 بیشینه سرعتی معادل 148 کیلومتر بر ساعت به وقوع پیوسته بود و بعد از آن نیز این عدد به 130 کیلومتر بر ساعت در خرداد 1363 ثبت شده است. بعد از گذشت 38 سال، دیشب در ایستگاه فرودگاهی زابل بیشینه سرعت باد به 126 کیلومتر بر ساعت هم رسید که در 38 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی همچنین با اشاره به هشدار سطح نارنجی صادر شده در روز پنج شنبه توسط این اداره کل، ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش بادهای بسیار شدید به همراه توفان گرد و خاک تا فردا صبح در شمال استان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان همچنین اضافه کرد: روز یکشنبه اول خردادماه کاهش 6 الی 7 درجه ای دما در نواحی شمالی و مرکزی را شاهد خواهیم بود اما از فردا روند افزایشی دما در این مناطق دور از انتظار نیست.منبع: ایسنا

دیدگاه شما

خبرنامه