قیمت کارخانه ای خودرو افزایش می یابد؟

تاریخ ارسال : 30 مه 2022 ساعت : 1:14 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

روز گذشته سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم در حاشیه بازدید از خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران به سوالات مهمی از جمله تصمیم دولت برای تغییر در قیمت کارخانه ای خودروها پاسخ داد که صبح امروز اخبار منتشر شده از سوی برخی خبرگزاری ها که در تضاد با صحبت های روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت است، حاشیه هایی به همراه داشت.

یک شنبه 8ام خرداد ماه، فاطمی امین در بازدید از کارخانه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه برای اصلاح عیوب و بی کیفیتی خودروهای ساخت داخل نیاز به تغییر در ترکیب تولید مشهود است اعلام کرد تولید خودرو با پلتفرم جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

اما نکته مهم این بازدید اعلام این موضوع بود که قیمت خودروهای کارخانه افزایش نمی یابد و فاطمی امین در پاسخ به سوالی در اینباره به خبرنگاران گفته بود: در خصوص این قضیه تصمیمی نداریم و مطلبی نیز ابلاغ نشده است.

پس از اعلام موضع دولت در خصوص عدم تغییر قیمت خودروها بود که امروز صبح اخباری توسط برخی از خبرگزاری ها منتشر شد که بنابر آن نه تنها دولت قصد افزایش قیمت ها را دارد بلکه فرمول آن هم مشخص و نهایی شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، میزان افزایش قیمت خودروها طبق فرمول «نرخ تورم منهای ۱۵‌ درصد از کاهش هزینه خودروسازان» محاسبه خواهد شد. 15 درصد ذکر شده در این فرمول، درصدی است که فاطمی امین پیشتر خودروسازان را موظف به کاهش هزینه های تمام شده محصولات خود تا این میزان کرده بود.

پس از انتشار این دو خبر کاملا متناقض در دو روز گذشته، اقتصادآنلاین با کسب اطلاع از وزارت صمت به ابهامات در اینباره پاسخ داد و بنا به گفته مسئولان این وزارت، همانطور که وزیر صمت روز گذشته اعلام کرده دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو در سال جاری ندارد و انتشار اینگونه شایعات، تنها موجب وارد شدن شوک به بازار و افزایش قیمت ها خواهد شد.

دیدگاه شما

خبرنامه