جسد مک آفی هنوز دفن نشده است!

تاریخ ارسال : 26 ژوئن 2022 ساعت : 10:37 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

یک سال پیش در ۲۳ ژوئن، جان مک آفی، خالق غول نرم افزار ضد ویروس مک کافی، در زندان بارسلونا اسپانیا فوت کرد.

جسد مک آفی هنوز دفن نشده است!

سال گذشته پس از اینکه دادگاه عالی اسپانیا با استرداد مک آفی به ایالات متحده موافقت کرد، جسد مک کافی در یک زندان اسپانیا پیدا شد.

امروز بعد از گذشت یک سال، جسد مک آفی هنوز در سردخانه اسپانیا مانده است، زیرا پرونده حقوقی مربوط به کالبد شکافی هنوز حل نشده است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ جسد جان مک آفی، حامی ارزهای دیجیتال و نرم‌افزار ضد ویروس مک کافی که اکنون درگذشته است، پس از گذشت یک سال از خودکشی ادعایی او، هنوز در سردخانه است. طبق گزارش ها، مک آفی به دلیل فرار مالیاتی توسط مقامات مجری قانون ایالات متحده تحت تعقیب قرار گرفت و پس از آن در اسپانیا دستگیر شد. در آن زمان، دادگاه عالی اسپانیا اجازه استرداد مک آفی به آمریکا را صادر کرد تا با اتهامات جنایی مرتبط با مالیات خود روبرو شود.

مک آفی توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) متهم شده بود. SEC او را به دلیل مشارکت در ترویج عرضه اولیه توکن (ICO) متهم کرد و وزارت دادگستری او را به “فرار مالیاتی و عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی عمدی” متهم کرد.

پس از مرگ او، تعدادی از تئوری‌های توطئه در مورد او در رسانه‌های اجتماعی ظاهر شد که گفته می‌شد او کلید یک مرد مرده را فعال کرده است.

کلید مرد مرده (به انگلیسی: dead man’s switch) کلیدی است که در صورت ناتوان شدن فرد به خاطر مرگ، بیهوشی یا برداشته شدن بدن از روی آن فعال می‌شود.

 در ۲۳ ژوئن سال ۲۰۲۱ دادگاه ملی اسپانیا دستور استرداد مک‌آفی به ایالات‌متحده را تصویب کرد. ساعاتی بعد جسد مک‌آفی در سلول زندانش در بازداشتگاه مرکزی بارایانز در نزدیکی بارسلونا یافت شد. وزارت دادگستری کاتالان گفت که همه چیز نشان‌دهنده آن است که او خود را حلق‌آویز کرده است.

مرگ مک‌آفی تئوری‌های توطئه اینترنتی، شیوه‌ای شبیه «اپستین خودش را نکشت» را برانگیخت. مک‌آفی بارها گفته بود که اگر با دار زدن مرده پیدا شود به این معنی است که کشته شده ‌است. چند دقیقه پس از گزارش مرگش، تصویری از حرف Q در حساب کاربری اینستاگرام او پست شد، که به نظریه‌های توطئه کیوانان رجوع می‌کند.

 وکیل او روز بعد از مرگش به خبرنگاران گفت که او با مک‌آفی در زندان به طور منظم ارتباط داشت و هیچ نشانه‌ای از قصد خودکشی وجود نداشت.

مک آفی کلمه “whackd” را روی بدنش خالکوبی کرد و او همچنین یک توکن مبتنی بر ERC۲۰ به نام “whackd” منتشر کرد که اسمارت کانترکت آن«اپستاین» نام داشت.

Whackd یعنی ضربت خورده

Whackd یعنی ضربت خورده

 همسر مک‌آفی معتقد است، او خودش را نکشته است

جانیس مک‌آفی، همسر خالق غول نرم‌افزار ضد ویروس مک کافی، باور نمی‌کند که شوهرش خودکشی کرده است.

خاویر ویلالبا، وکیل خانواده مک کافی به مطبوعات گفت که جانیس خواستار کالبد شکافی دوم مستقل پس از تکمیل کالبد شکافی رسمی توسط مقامات اسپانیایی بود. کالبد شکافی دوم هنوز انجام نشده است و یک قاضی محلی این درخواست را رد کرد. در حالی که بقایای مک آفی هنوز در سردخانه اسپانیا قرار دارد، خانواده به تصمیم قاضی دادگاه عالی اسپانیا اعتراض کرده اند زیرا جانیس معتقد است کالبد شکافی رسمی ناقص بوده است.

جانیس، همسر بیوه شده مک آفی، روز پنجشنبه توضیح داد: «سخت است که بتوان با کلمات بیان کرد که زندگی در سال گذشته چگونه بر ما گذشته است. جانیس در صفحه توییتر خود نوشت: «یک سال از مرگ جان مک آفی گذشت. او قهرمان آزادی و حریم خصوصی بود، جهان بدون او مکان بسیار تاریک تری است.»

 جانیس در توییت خود از هشتگ «#johnmcafeedidnotkillhimself» استفاده کرد، به معنی جان مک آفی خودشو نکشته

یک قاضی در اسپانیا همچنین حکم داد که تا زمانی که کالبد شکافی مستقل تکمیل نشود، جسد مک آفی را نمی توان به خانواده تحویل داد. مقامات دادگاه کاتالونیا به اظهارات در مورد این وضعیت پاسخی ندادند، اما یکی از مقامات وزارت دادگستری اسپانیا گفت این غیرعادی است که جسد انسانی برای مدت طولانی در سردخانه نگهداری شود.

کلاهبرداری مک کافی از طریق رمزارز ها

در ۵ مارس ۲۰۲۱ جان مک‌آفی و جیمی گیل واتسون جونیور، محافظ شخصی او متهم شدند که با تبلیغ رمزارزها در حساب توئیتری پرطرفدار خود باعث افزایش قیمت این رمزارزها شده‌اند. سپس با فروش رمزارزهای خود، دو میلیون دلار سود به دست آوردند.

جان مک آفی پدیدآورنده‌ شرکت مک‌آفی، قبل از مرگش ادعا کرده بود که با ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین در ارتباط است و قصد دارد به زودی هویت او را آشکار کند.

دیدگاه شما

خبرنامه