اروپا، فیسبوک و اینستاگرام را تحریم می‌کند؟

تاریخ ارسال : 11 جولای 2022 ساعت : 11:55 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

فیسبوک و اینستاگرام ممکن است مجبور شوند در اروپا به‌صورت آفلاین فعالیت کنند، زیرا بر اساس حکم یک نهاد ناظر ایرلندی متا، شرکت مادر این دو رسانه اجتماعی، اجازه ندارد داده‌های اروپایی‌ها را با ایالت متحده آمریکا به اشتراک بگذارد.

پولیتیکو گزارش داد در صورت موافقت قانون‌گذاران اتحادیه اروپا، این دو رسانه اجتماعی تابستان امسال از دسترس کاربران اروپایی خارج می‌شود.

متا این تصمیم نهاد تنظیم‌کننده حریم خصوصی ایرلند را تایید کرد، اگرچه بلافاصله به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر پاسخ نداد.

سخنگوی متا به پولیتیکو گفت: «پیش‌نویس این تصمیم، که مراجع حفاظت از داده‌های اروپا باید آن را بررسی کنند، به تضاد قانون اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا برمی‌گردد که در دست رسیدگی است.»  

«ما از توافق اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا برای چارچوب قانونی جدیدی که امکان انتقال مداوم داده‌ها در سراسر مرزها را فراهم می‌کند، استقبال می‌کنیم و انتظار داریم این چارچوب به ما اجازه بدهد خانواده‌ها، جوامع و اقتصادها را به هم مرتبط نگه داریم.»

فیسبوک روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در اروپا دارد که بیش از ۱۰ درصد کل کاربران سراسر جهان را تشکیل می‌دهد.

درصد بیشتری از کاربران اینستاگرام در اروپا هستند، بیش از یک چهارم کل کاربران در اروپا مستقرند.

دستور مسدودسازی کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند برای سایر نهادهای ناظر اروپایی حفظ حریم خصوصی ارسال شده است، که در ماه آینده نظر خود را در مورد این حکم ارائه خواهند کرد.

این اختلاف پس از سال‌ها درگیری دادگاه بین فعالان حریم خصوصی و غول فناوری ایالات متحده آمریکا رخ می‌دهد که دیوان دادگستری اروپا توافقنامه جریان داده‌ها بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، موسوم به «سپر حریم خصوصی» در سال ۲۰۲۰ را لغو کرد.  

در ماه مارس، متا در یک پرونده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا نوشت: «اگر چارچوب جدید انتقال داده‌ها فراآتلانتیکی اتخاذ نشود و نتوانیم به اس‌سی‌سی‌ها (SCCs) تکیه کنیم یا به روش‌های جایگزین دیگری برای انتقال داده‌ها از اروپا به ایالات متحده آمریکا اتکا کنیم، احتمالا نمی‌توانیم شماری از مهم‌ترین محصولاتمان و خدماتمان از جمله فیسبوک و اینستاگرام را در اروپا ارائه بدهیم.»  

دیدگاه شما

خبرنامه