نخستین BMW M3 تورینگ تاریخ معرفی شد

تاریخ ارسال : 03 جولای 2022 ساعت : 4:24 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

ب‌ام‌و رسماً تأیید کرده است که برای اولین بار در تاریخ این برند، نسخهٔ استیشن یا تورینگ M3 ساخته خواهد شد. به گفتهٔ سازندهٔ آلمانی، معرفی M3 تورینگ برای سال آینده و بعد از M4 کانورتیبل برنامه‌ریزی شده است. این یعنی انتظار می‌رود اولین M3 استیشن تاریخ تا اواخر سال آینده به بازار عرضه شود. این در حالی است که نسل جدید M3 سدان و M4 کوپه رسماً ماه آینده معرفی می‌شوند. آخرین باری که شاهد یک M3 تورینگ رسمی بودیم به بیست سال پیش و کانسپتی که بر اساس M3 نسل E46 ساخته شده بود بازمی‌گردد اما متأسفانه این کانسپت هیچ‌گاه چراغ سبز تولید را دریافت نکرد. ب‌ام‌و در بیانیه‌ای دربارۀ ساخت M3 تورینگ گفته است:

در شهر گارچینگ در نزدیکی مونیخ یعنی خانهٔ ب‌ام‌و M، کار روی رؤیای دیگری در حال انجام است. برای اولین بار در تاریخ ب‌ام‌و M، خانوادهٔ M3 با مدل تورینگ تکمیل خواهد شد

BMW M3 Touring E46 Concept 2000

M3 تورینگ جدید در حال حاضر در مرحلهٔ اولیهٔ توسعه قرار دارد و اولین پروتوتایپ‌های آن در ماه‌های آینده برای انجام آزمایش‌ها راهی جاده‌های عمومی خواهند شد. مدت‌زمان زیادی است که ایدهٔ M3 تورینگ خواست بسیاری از علاقه‌مندان بوده تا جایی که حتی برخی از آن‌ها اقدام به ساخت نمونه‌های غیررسمی شخصی کرده‌اند. هم‌اکنون می‌دانیم که نسل جدید M3 سدان و M4 کوپه به جدیدترین پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 ب‌ام‌و M مجهز خواهند بود که در نسخهٔ پایه ۴۸۰ اسب بخار و در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودروها با هردو نوع انتقال قدرت محرک عقب و چهارچرخ محرک و با گیربکس‌های دستی و هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه خواهند شد و انتظار می‌رود نسخهٔ تورینگ هم با همین قوای محرکه ارائه شود.

BMW M3 Touring Render

تصمیم ب‌ام‌و برای ارائهٔ نسخهٔ تورینگ از M3 اعلان جنگی است به آئودی RS4 آوانت و مرسدس C63 AMG استیت و باید منتظر باشیم تا ببینیم واکنش رقبا به این تصمیم چه خواهد بود. بااین‌حال کسانی که نمی‌توانند تا بیش از یک سال دیگر برای آمدن ب‌ام‌و M3 تورینگ صبر کنند می‌توانند سراغ آلپینا B3 تورینگ بروند که با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۶۲ اسب بخار قدرت، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم‌اکنون به بازار عرضه می‌شود.

Alpina B3 Touring

دیدگاه شما

خبرنامه