ثروتمندترین زن آسیا در یک سال، نیمی از دارایی خود را از دست داد

تاریخ ارسال : 30 جولای 2022 ساعت : 10:05 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

یانگ هویان که با عبور ثروت خالصش از مرز 24.1 میلیارد دلاری جایگاه ششمین زن ثروتمند جهان و ثروتمندترین زن آسیا را از سال 2019 کسب کرده بود، طی یک سال گذشته متحمل زیانی ۱۲.۴ میلیارد دلاری شده و ثروت خالص او به ۱۱.۳ میلیارد دلاری رسیده که ۵۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته سقوط کرده است.

این زن ۴۰ ساله چینی مدیر هُلدینگ کانتری گاردن است که در زمینه ساخت و ساز است که در سال ۱۹۹۲ از سوی پدر او بنیانگذاری شده و از سال ۲۰۰۵ نیز یانگ هویان به جای پدر سهامدار ۶۰ درصد آن شده است. درآمد این هلدینگ در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۲۳ میلیارد یوان (۸۱ میلیارد دلار) بوده است. همسر، خواهر و پسر عموی او دیگر اعضای این هلدینگ هستند و پدر خانم یانگ نیز از اعضای ارشد حزب کمونیست چین است.

اما فروش مسکن در چین طی ۱۱ ماه متوالی روندی نزولی داشته است. چنان که از ۹ ماه پیش و با افشای بحران مالی اورگراند (Evergrande)، یکی از بزرگترین هلدینگ‌های انبوه‌ساز بخش خصوصی چین، افزون بر بازار مالی چین، سرمایه‌گذاران خارجی نیز با شوک مواجه شدند تا رکود حاکم بر بخش مسکن چین عیان شود.

پروژه‌های ساخت و ساز بسیاری از انبوه‌سازان چینی به دلیل توقف جریان ورودی ۲ تریلیون یوان (۲۹۶ میلیارد دلار) وام مسکن به این صنعت، ناتمام مانده و در این میان هُلدینگ کانتری گاردن نیز که «الگوی» انبوه‌سازان چینی لقب گرفته بود، روز چهارشنبه با فروش ۲.۸۳ میلیارد دلار هنگ کنگ (۳۶۱ میلیون دلار) از سهام خود، کمبود شدید نقدینگی خود را بروز داد.

خانم یانگ اگر ثروت خالص سال گذشته خود را همچنان بدون تغییر حفظ کرده بود، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ در رتبه ۵۰ ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت ولی در حال حاضر او در جایگاه ۱۶۶ قرار دارد.

دیدگاه شما

خبرنامه