صادرات نفت عراق به آمریکا از عربستان پیشی گرفت

تاریخ ارسال : 25 جولای 2022 ساعت : 10:34 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

عراق در هفته گذشته به‌طور میانگین 456 هزار بشکه نفت به آمریکا صادر کرد که این مقدار از صادرات نفتی عربستان به آمریکا بیشتر است.

به گزارش ایلنا از میدل ایست نیوز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی آورده است که صادرات نفت عراق به آمریکا طی هفته گذشته با افزایش قابل‌توجهی به میانگین 456 هزار بشکه در روز رسید و از عربستان پیشی گرفت. در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده: آمریکا طی هفته گذشته از هشت کشور به‌طور میانگین پنج‌میلیون و 722 هزار بشکه در روز نفت وارد کرده است. آمریکا در هفته گذشته روزانه به‌طور میانگین 456 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده است. عراق با صادرات این مقدار نفت به آمریکا طی یک هفته، به سومین صادرکننده بزرگ نفت به آمریکا تبدیل شد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت در هفته گذشته به‌ترتیب از کانادا به‌طور میانگین 3.481 میلیون بشکه در روز، مکزیک 877 هزار بشکه در روز، کلمبیا 405 هزار بشکه و عربستان 242 هزار بشکه در روز بوده است. آمریکا همچنین به‌طور میانگین 136 هزار بشکه در روز از نیجریه، 70 هزار بشکه در روز از برزیل و 57 هزار بشکه در روز از اکوادور نفت خام وارد کرده است.

بنابر گزارش مذکور آمریکا در هفته گذشته هیچ مقدار نفت خام از روسیه و ترینیداد و توباگو وارد نکرده است.

آمریکا پرمصرف‌ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می‌دهد، در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

دیدگاه شما

خبرنامه