عربستان مرحله دوم برنامه بارورسازی ابرها را آغاز می‌کند

تاریخ ارسال : 23 جولای 2022 ساعت : 5:11 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مرکز هواشناسی عربستان آماده سازی مرحله دوم «برنامه بارورسازی ابرها» را که مناطق عسیر، ابها و استان طائف در جنوب غرب این کشور را هدف قرار می‌دهد، آغاز کرده است.

به گزارش خلیج آنلاین، مرکز هواشناسی عربستان آماده سازی مرحله دوم «برنامه بارورسازی ابرها» را که مناطق عسیر، ابها و استان طائف در جنوب غرب این کشور را هدف قرار می‌دهد، آغاز کرده است.

ایمن غلام، مدیر عامل این مرکز گفت: کار بر اساس برنامه زمانی تعیین شده با هماهنگی همه طرف های ذیربط انجام می‌شود تا موفقیت عملیات و دستیابی به اهداف تضمین شود.

فاز دوم ادامه فاز اول است که در آوریل گذشته راه اندازی شد و جو مناطقی مانند ریاض را هدف قرار داد.

کابینه عربستان سعودی “برنامه بارورسازی ابرها” را به عنوان بخشی از بسته ابتکارات ملی و منطقه‌ای ارائه شده توسط محمد بن سلمان در “اجلاس سران خاورمیانه سبز” در سال گذشته تصویب کرده بود.

این برنامه که در آوریل گذشته توسط شورای وزیران عربستان تصویب شد، به دنبال دستیابی به شش هدف است که عبارتند از افزایش 10 و 20 درصدی میزان بارندگی سالانه و کمک به افزایش سازگاری با تغییرات آب و هوایی و کاهش بیابان زایی.

مرحله اول این برنامه به مدت پنج سال تمدید و از سال 2022 شروع می‌شود، که در آن از دو نوع ابر کومولوس در عملیات کاشت مصنوعی استفاده می‌شود.

دیدگاه شما

خبرنامه