ابعاد جدیدی از افتضاح امنیتی توییتر فاش شد

تاریخ ارسال : 14 سپتامبر 2022 ساعت : 5:58 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

«پیتر زاتکو» در سنا اعلام کرد کنترل‌های امنیتی در توییتر آن‌قدر ضعیف بوده که یک جاسوس چینی به استخدام شرکت درآمده است.

ابعاد جدیدی از افتضاح امنیتی توییتر فاش شد

به گزارش اقتصاد آنلاین، پیتر زاتکو، مدیر امنیت سابق توییتر که حالا به افشاگر این شرکت تبدیل شده، اخیرا به سنا رفته و در برابر نمایندگان ایالات متحده اعلام کرده که فقدان کنترل‌های امنیتی در داخل این شرکت باعث شده آن‌ها نتوانند تشخیص بدهند که نیروهای سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورها از جمله چین به عنوان کارمند به این شبکه اجتماعی نفوذ پیدا کرده‌اند.

در ابتدای این جلسه که در پیشگاه کمیته قضایی مجلس سنا برگزار شد، سناتور «دیک دوربین» و «چاک گرسلی» بحث ادعا پیرامون تهدیدهای داخلی علیه توییتر از جمله از سوی کارمندان دولت هند را مطرح کردند. زاتکو در پاسخ گفت هند تنها کشوری نیست که نیروهای خود را به داخل این شرکت فرستاده. حداقل یک جاسوس چینی هم به استخدام توییتر درآمده، اما نمی‌دانیم که این شبکه اجتماعی تا چه اندازه از سوی این افراد در معرض خطر قرار گرفته است.

زاتکو همچنین گفت به خاطر فقدان ثبت دسترسی‌ها در سیستم‌های داخلی شرکت، تقریبا محال است که بدانیم کدام کارمند به کدام بخش از داده‌ها دسترسی داشته. در این شرکت، هر هفته هزاران دسترسی غیرمجاز به داده‌ها صورت می‌گیرد ولی نمی‌توان دامنه این دسترسی‌های غیرمجاز را به طور دقیق مشخص کرد.

مدیر امنیت سابق توییتر مدعی است که شکاف‌های امنیتی در داخل این شرکت از جمله سهل‌انگاری در کنترل دسترسی‌ها باعث شده حدود نیمی از ۱۰ هزار کارمند این شبکه اجتماعی بتوانند اطلاعات حساس کاربران را ببینند. این مسئله از آن جهت اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند که ماموران سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورها می‌توانند دسترسی گسترده‌ای به اطلاعات کاربران داشته باشند و هیچ کس متوجه اقدامات آن‌ها نشود.

سناتور گرسلی می‌گوید مدیرعامل توییتر هم برای ادای شهادت در این جلسه دعوت شده بود، اما او دعوت کمیته را رد کرد چون مدعی بود که حضورش می‌تواند بر دادگاه توییتر با ایلان ماسک اثر منفی بگذارد. آقای زاتکو حالا اعلام کرده که حاضر است به‌رغم میل شخصی، به‌صورت تمام و کمال هر آن‌چه می‌داند را اعلام کند تا شاید بالاخره امنیت این شرکت اجتماعی بهبود یابد.

از سوی دیگر، سهام‌داران توییتر سرانجام در یک رای‌گیری معامله فروش ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت به ایلان ماسک را تایید کردند. این تاییدیه برای ادامه دادن پرونده دادگاه توییتر علیه ایلان ماسک ضروری بود و حالا به مدیران شرکت اجازه می‌دهد تا با تمام توان در پی اجرای توافق خود باشند. منبع: دیجیاتو

دیدگاه شما

خبرنامه