افشای قرارداد بازیکنان و مربیان سرخابی‌ها

تاریخ ارسال : 01 سپتامبر 2022 ساعت : 4:06 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
افشای قرارداد بازیکنان و مربیان سرخابی‌ها

 امروز چهارشنبه نماد معاملاتی پرسپولیس در بازار پایه نارنجی فرابورس باز شد و قیمت هر سهم آن 3449 ریال معامله شد و ارزش روز این باشگاه ورزشی 3629 میلیارد تومان ثبت شد.

در این زمینه حسین قربانزاده امروز در ارتباط با خبر سیما گفت: با توجه به بورسی شدن این دو باشگاه مجموع قراردادهای بازیکنان، کادر فنی، مربیان این دو باشگاه، همچنین ابطال قراردادهای کادر فنی از طریق کدال افشا شده و به تدریج شفافیت این دو باشگاه یعنی استقلال و پرسپولیس با بورسی شدن آنها افزایش می‌یابد و روند شفافیت برگشت‌ناپذیر است.

وی افزود: در آینده آمار و جزئیات قراردادهای بازیکنان هم از طریق کدال منتشر می‌شود و از هر قرارداد یک نسخه برای سازمان بورس و یک نسخه برای سازمان خصوصی‌سازی داده شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد افشای ارقام قراردادهای باشگاه با بازیکنان گفت: این مسئله نیازمند شفافیت است، بعد از نقل و انتقال بازیکنان یا مربیان باید اطلاعات قراردادهای آنها افشا شود. چون به موجب قانون اگر اصراری در شرکت‌ها وجود دارد که موجب رقابت ناسالم بین شرکت‌ها می‌شود، حتما باید این اصرار افشا شود تا فعالان بورس و دست‌اندرکاران با توجه به اطلاعات موجود تصمیم‌گیری کنند.

قربانزاده گفت: نامه‌ای به 7 شرکت بورسی عمدتا صنعتی و فولادی نوشتم که این 7 شرکت، 8 باشگاه ورزشی زیر مجموعه دارند و باید مجموع قراردادهای بازیکنان و مربیان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنند تا شرایط رقابت برابر با شفافیت ایجاد شود و به تدریج شفافیت قراردادها کامل شود تا رقابت عادلانه باشد.

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی مانند گل گهر، ملی مس، ایرانخودرو، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فولاد خوزستان و باشگاه‌های صنعتی معدنی باید قراردادهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افشا کنند تا شرایط رقابتی بین آنها و سرخابی‌ها ایجاد شود. و فعالان بازار بتوانند با اطلاعات و شفافیت نسبت به خرید و فروش و معاملات اقدام کنند.

قربانزاده بر این نکته تاکید کرد: فرایند افشای اطلاعات و باز شدن جعبه سیاه اطلاعات باشگاه‌ها آغاز شده و ادامه دارد و این روند برگشت‌ناپذیر است و همه شرکت‌هایی که یا خودشان در بورس حضور دارند و یا شرکت‌های بالاسری آنها حضور دارند، باید قراردادهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ایجاد شرایط رقابتی افشا کنند.

به گزارش فارس، نماد استقلال هم هفته پیش در بازار پایه فرابورس باز شد و در حال حاضر دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه حضور دارند، البته هنوز 10 درصد از سهام آنها در بورس شناور شده و 90 درصد سهام این دو باشگاه در اختیار سهامداران عمده قرار دارد. که امیدواریم شفافیت بازار سرمایه در کل باشگاه سرایت پیدا کند.

دیدگاه شما

خبرنامه