رقیبی برای پورشه ۹۱۱

تاریخ ارسال : 31 آگوست 2022 ساعت : 12:49 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
رقیبی برای پورشه 911

پلستار، خودروساز اسپرت سوئدی اعلام کرده که مدلی الکتریکی براساس کانسپت O2 خواهد ساخت. پلستار نام این مدل را 6 گذاشته و می‌گوید آن را در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه خواهد کرد.

پلستار کانسپت O2 را بهار امسال رونمایی کرد، اما گفت با وجود علاقه زیادی که به تولید ماشین دارد، ساخت آن توجیه اقتصادی ندارد. با این حال استقبال زیاد از این طرح باعث شد نظر مدیران پلستار عوض شود.

پلستار ماشین را برای رقابت با پورشه ۹۱۱ الکتریکی آماده می‌کند. این کارخانه پلتفرمی دارد که می‌تواند با آن ماشینی با قدرت ۸۸۴ اسب بخار بسازد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۳/۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۵۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود.

هنوز قیمت ماشین معلوم نیست اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند حدود ۲۰۰ هزار دلار باشد. تا آمدن پلستار ۶، خودروساز سوئدی چند مدل دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. 

اولین مدل یک شاسی‌بلند کوچک به نام پلستار ۳ است که پاییز امسال رونمایی خواهد شد. مدل بعدی شاسی‌بلند بزرگ‌تری به نام پلستار ۴ است که سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد. مهم‌ترین مدل کارخانه یک سدان اسپرت به نام پلستار ۵ است که در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه شما

خبرنامه