فرار مالیاتی ۱۰۰ هزار میلیاردی مارلبرو در ایران

تاریخ ارسال : 06 سپتامبر 2022 ساعت : 11:28 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
فرار مالیاتی 100 هزار میلیاردی مارلبرو در ایران

محمدمهدی برادران خلخالی امروز در مراسم رونمایی از سند الکترونیک کشاورزان در شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: بزرگترین پرونده‌ای که در زمینه فرار مالیاتی و نپرداختن منابع تولیدی تشکیل شده مربوط به یک شرکت خارجی تولید سیگار است که تاکنون مالیات نداده و مالیات معوقه وی به 100 هزار میلیارد تومان می‌رسد و تاکنون سیگار مارلبرو به صورت قاچاق در کشور عرضه کرده و مالیاتی هم به دولت پرداخت نکرده است.

وی افزود:‌ هر سیگاری که در کشور عرضه می‌شود اگر کد رهگیری نداشته باشد قاچاق است. همچنین سیگارهای تولید داخل کشور ما در کردستان عراق به صورت جعلی و با کیفیت بسیار پایین تولید و عرضه می‌شود که نمونه تقلبی سیگار داخلی هم تقلبی و هم بسیار مضر است.

به گزارش فارس ، معاون وزیر صنعت گفت: ما  امیدواریم کسی سیگار نکشد اما  اگر مردم سیگار می‌کشند باید  از مراکزی که کد رهگیری داشته باشند تهیه کنند و توتون و تنباکو از محل تولید داخل تأمین شود و جهش تولید به شرطی است که قیمت خرید از کشاورزان به نسبت هزینه‌های آنها رشد داشته باشد.

برادران اضافه کرد: شرکت دخانیات ایران 70 درصد تولید را باید برعهده بگیرد و خرید  تضمینی توتون و تنباکو را از کشاورزان برعهده دارد. همانگونه که در زمینه کشت چغندر قند به صورت پیمان برد – برد عمل می‌شود در کشت توتون و تنباکو هم باید اینگونه باشد.

وی افزود: در حال حاضر برای حمایت از تولید داخل تعرفه واردات توتون و تنباکو 6.5 برابر افزایش یافته و ما درصددیم حقوق گمرکی را به حدی بالا ببریم که واردات محدود و تولید داخل تقویت شود.

معاون وزیر صنعت اظهار داشت: یکی از دلایل واردات توتون و تنباکو معطر بودن توتون‌های خارجی است که از 90 برگ مختلف توتون تشکیل شده و ما گفتیم سیاست ما به سمت افزایش تولید داخل و ارتقای کیفیت تولید داخلی باشد.

در این مراسم ابراهیم هزار جریبی مدیرکل دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: دولت مردمی می‌خواهد بیشترین خدمات را به کشاورزان ارائه کند در زمینه کشت توتون و تنباکو هم بسته‌های حمایتی تدوین شده است.

وی افزود: باید در زمینه کشاورزی و استفاده از آب و خاک کشور بیشترین بهره‌وری را به دست آوریم و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کشت و تولید توتون و تنباکو می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

در این مراسم علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس هم اظهار داشت: توجه به زنجیره اول تولید در دخانیات بسیار مهم است بسته‌های تشویقی خوبی برای تولید داخلی توتون و تنباکو در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از محورهای 6گانه برنامه هفتم حمایت از تولید داخل است که می‌تواند در مأموریت وزارت صنعت، جهاد کشاورزی و کار و تعاون قرار گیرد.

به گفته این نماینده مجلس، شرکت دخانیات می‌تواند تولید کیفی‌تر و کارآمدتر داشته باشد و به کشاورزان بیشتر کمک کند.

در این مراسم التفات داداش‌زاده کشاورز گیلانی گفت: ما حتی در زمین‌های زیر هزار متری هم کشت می‌کنیم و 95 درصد کشاورزان از زمین‌های اجاره‌ای در کشت توتون و تنباکو استفاده می‌کنند که سالانه بین 50 تا 60 میلیون تومان اجاره می‌دهند.

به گفته وی، با افزایش گرما کیفیت تولید توتون و تنباکو افت کرده است.

این کشاورز از مدیرعامل دخانیات درخواست کرد که در پرداخت بدهی آنها  2-3 سال مهلت بدهد و همچنین در مورد افزایش قیمت توتون تجدیدنظر کند.

همچنین محتشم‌زاده کشاورز دیگر نیز گفت: هزینه هر هکتار توتون و تنباکو 120 میلیون تومان است که قیمت خرید هر کیلو برگ توتون 50 هزار تومان است که در هر کیلو پنج هزار تومان ضرر می‌کنیم.

دیدگاه شما

خبرنامه