ممنوعیت واردات لوازم خانگی باید زمان‌بندی شده باشد

تاریخ ارسال : 10 سپتامبر 2022 ساعت : 12:48 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
ممنوعیت واردات لوازم خانگی باید زمان‌بندی شده باشد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً اعمال ممنوعیت واردات لوازم خانگی باید زمان‌بندی شده و هدفمند باشد طوری که اهداف آن محقق شود.

مصطفی طاهری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به استمرار ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور اظهار کرد: در حوزه تولیدات لوازم خانگی هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی رشد بدی نداریم و امروز دیگر بازارهای داخلی برای این تولیدات کوچک است و نیازمند حضور در بازارهای بزرگ‌تری از جمله کشوررهای روسیه و عراق و سایر کشورهای همسایه هستیم.

وی با بیان اینکه «اعتقاد زیادی به اعمال ممنوعیت واردات لوازم خانگی ندارم» تاکید کرد: حتماً اعمال ممنوعیت واردات لوازم خانگی باید زمان‌بندی شده و هدفمند باشد طوری که اهداف آن محقق شود. نباید رانت و اختیاراتی در تولید قرار دهیم که آسیب آن را به مردم وارد شود.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: تولید مانند بچه‌ای است که از وقتی متولد می‌شود نیاز به بزرگ کردن و حمایت دارد ولی به مرور با بزرگ شدن این بچه، حمایت‌ها باید کاهش شود و شرایط به گونه‌ای پیش برود که تولید از جامعه حمایت کند؛ اگر قرار باشد حمایت‌ها تا انتها همراه تولید باشد، همیشه بچه می‌ماند و دیگر نمی‌تواند هیچ وقت روی پای خود بایستد و رقابت کند.

دیدگاه شما

خبرنامه