نحوه تشخیص دستکاری کردن کیلومتر خودرو

تاریخ ارسال : 03 سپتامبر 2022 ساعت : 10:20 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
نحوه تشخیص دستکاری کردن کیلومتر خودرو

هنگام خرید یک خودرو، اولین چیزی که هر خریداری به آن توجه می‌کند،میزان کارکرد آن است چرا که مسافت طی شده خودرو بر ارزش آن تأثیر می‌گذارد. مسافت پیموده شده نشان می‌دهد که باید برای خرید خودرو بیشتر هزینه کنیم یا خیر؟

این امر باعث می‌شود دستکاری مسافت پیموده شده خودرو برای برخی فروشندگان بسیار وسوسه انگیز باشد، زیرا آن‌ها می‌توانند سود حاصل از کم کار کرد بودن خودرو را به جیب بزنند. برخی از نمایندگی‌های خودرو در کلاهبرداری‌هایی از این دست دستگیر شده اند.

معمولاً فرض بر این بود که با نصب کیلومتر شمار مدرن، روند دستکاری کیلومتر شمار رو به کاهش است. در حالیکه نتایج برعکس بوده است و در حقیقت، دستکاری کیلومتر شمار دیجیتال در مقایسه با دستگاه‌های مکانیکی قدیمی آسان‌تر است.

کیلومتر شمار دیجیتال: با استفاده از دستگاهی که به پورت کامپیوتر خودرو شما وصل می‌شود، افراد می‌توانند مسافت پیموده شده را طوری برنامه ریزی کنند تا آنچه را که می‌خواهند نشان دهند.

پس از تنظیم مجدد سریع، خودرو کیلومتر‌هایی را که در آن برنامه ریزی شده بود نشان می‌دهد. این دستگاه‌ها به طور شگفت انگیزی ارزان و در دسترس هستند. بسیاری از دستگاه‌ها چند میلیون فروخته می‌شوند؛ که می‌توانند سودی چند صد میلیونی داشته باشند.

کسانی که کیلومتر خودرو را تغییر میدهند اصولا دست به صفرشویی خودرو هم زده که متاسفانه از ظاهر هم نمیتوان به این دستکاری شک کرد.

تنها روش مشخص شدن این است که با مراجعه به مراکزی این کار (کارشناس رنگ و اصالت) را بصورت تخصصی انجام میدهند مراجعه کنیم و به اصالت کارکرد خودرو پی ببریم.

دیدگاه شما

خبرنامه