چطور با صدای خودمان گوشی را کنترل کنیم؟

تاریخ ارسال : 13 سپتامبر 2022 ساعت : 11:25 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کار را برای کاربران دارای معلولیت آسانتر می کنند.

چطور با صدای خودمان گوشی را کنترل کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نبض فناوری، گوگل و اپل دارای ویژگی‌های دسترس‌پذیری هستند که در اندروید و iOS برای کاربران دارای توانایی خاص تعبیه شده است. سیستم عامل اندروید 12 گوگل با قابلیتی که به کاربران امکان می دهد با تلفن های خود با حالات چهره کار کنند، یک قدم جلوتر رفته است. افراد دارای توانایی خاص می‌توانند از مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌هایی که بخشی از مجموعه Android Accessibility Suite گوگل هستند استفاده کنند.

قابلیت سوئیچ دوربین

می‌توانید از ویژگی سوئیچ‌های دوربین برنامه Android Accessibility Suite برای کنترل تلفن خود با حرکات چشم و صورت استفاده کنید. این دستورات ارتباطی با استفاده از دوربین جلوی گوشی تنظیم و اسکن می شوند. برای دسترسی سریع به ویژگی سوئیچ دوربین، می توانید یک دکمه میانبر نیز تنظیم کنید.

شش حرکت برای انتخاب و به کارگیری در دسترس شماست: نگاه کردن به بالا راست و چپ؛ خندیدن؛ بالا بردن ابروها و باز کردن دهان. همچنین می توانید از آنها برای دسترسی به اعلان ها و بازگشت به صفحه اصلی استفاده کنید. علاوه بر سوئیچ های فیزیکی، می توانید اندازه حرکت و حساسیت را تنظیم کنید و همچنین از سوئیچ های دوربین استفاده کنید.

با روشن کردن قابلیت دسترسی سوئیچ دوربین، می‌توانید از حرکات صورت برای کنترل تلفن هوشمند اندرویدی خود استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.


1.تنظیمات را در گوشی هوشمند اندروید 12 خود باز کنید.

2.به تب تنظیمات سیستم بروید.

3.روی گزینه Accessibility ضربه بزنید.

4.به تب تعاملات بروید و روی Switch access ضربه بزنید.

5.کلید را برای دسترسی سوئیچ روشن کنید.

6.روی دکمه Allow ضربه بزنید تا کنترل کامل دستگاه خود را داشته باشید.

7.نوع سوئیچ را انتخاب کنید: سوئیچ دوربین و روی Next ضربه بزنید.

8.مجوزهای لازم را بدهید.

9.تعداد سوئیچ ها را انتخاب کنید: دو سوئیچ و روی Next ضربه بزنید.

10.نحوه اسکن را انتخاب کنید: Group selection.

11.گروه های رنگی مختلف می توانند ژست های متفاوتی داشته باشند. برای هر گروه رنگی (مثلاً آبی) حرکات مشخص کنید. سپس، حرکات را برای گروه رنگ دیگری انتخاب کنید.

12.یک حرکت برای توقف موقت ویژگی سوئیچ دوربین اختصاص دهید.

13.اکنون، ژست صورت و گزینه دسترسی آن را تنظیم کنید.

14.وقتی دوربین جلوی چهره را تشخیص می‌دهد یا نه، یک نماد چهره آبی یا قرمز در بالای صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود و ویژگی دسترسی به درستی عمل می‌کند. منبع: نبض فناوری

دیدگاه شما

خبرنامه