هر پیامک ۹۰ تومان نرخ جدید پیامک‌های بانک

تاریخ ارسال : 19 سپتامبر 2022 ساعت : 6:04 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

🔹 اطلاع‌رسانی برخی از بانک‌ها: دریافت ۹۰ تومان برای هر پیامک تراکنش

🔹 از روز گذشته (۲۷ شهریور)، پیامک‌هایی به مشتریان بانک‌ها ارسال شده که آن‌ها را با شیوه محاسبه و نرخ جدید پیامک‌های بانکی روبه‌رو کرده است.

🔹 در این پیامک آمده است:

    🔹 از ابتدای سال ۱۴۰۱ با توجه به بخشنامه بانک مرکزی و با عنایت به تعرفه جدید اپراتورهای تلفن همراه، کارمزد پیامک براساس تعداد پیامک واریز و برداشت کلیه حساب‌های شما نزد این بانک محاسبه و هر شش ماه یک بار به ازای هر پیامک ۹۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

🔹 تا پیش از این بانک‌ها برای دریافت هزینه پیامک تراکنش بنا به خواست مشتری به دو روش می‌توانستند عمل کنند. براساس بخشنامه بانک مرکزی، یک روش دریافت هزینه یکسان و آبونمان ثابت از مشتریان بود که بیشتر بانک‌ها هم این روش را در پی می‌گرفتند. برخی معتقد بودند این شیوه در مورد مشتریانی که تراکنش‌های کم دارند، ناعادلانه است. همچنین بانک‌ها می‌توانستند به تناسب میزان تراکنش هزینه پیامک تراکنش‌ها را تغییر دهند.

🔹 براساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها اجازه دارند تا ۳۰ تومان بابت هر پیامک هزینه دریافت کنند و یک مقام بانکی به همشهری گفته که تعرفه ارسال پیامک ارسالی بانک‌ها توسط اپراتورها به‌طور میانگین به‌ ازای هر پیامک حدود ۶۰تومان شده است. خبر جدید بانک‌ها به مشتریانشان می‌گوید، هزینه هر پیامک ۹۰ تومان خواهد بود. نرخی که باعث انتقاداتی در مورد بالا بودن هزینه این سرویس و ابهاماتی در مورد شیوه محاسبه‌ی این رقم برای هر پیامک شده است.

دیدگاه شما

خبرنامه