چهارشنبه سرنوشت‌ ساز برای احیای برجام

تاریخ ارسال : 24 آگوست 2022 ساعت : 12:04 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

انتظار می رود دولت بایدن در این هفته آخرین پیشنهاد  برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ را بررسی کند، اما هیچ یک از طرفین راه قطعی را برای احیای این توافق ارائه نمی دهند.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی نوشته آنان می گویند انتظار دارند تا امروز چهارشنبه به نظرات ایران درباره پیش نویس پیشنهادی اروپا پاسخ دهند و پس از آن احتمالاً به دور دیگری از مذاکرات در وین برای نهایی کردن جزئیات توافق احتمالی نیاز خواهد بود. تحولات جدید، از جمله تشدید کمپین های پیام رسانی عمومی از سوی تهران و واشنگتن، نشان می دهد که توافق ممکن است نزدیک باشد.

با وجود حرکت رو به جلو، موانع متعددی باقی مانده است و نقاط مورد منقاشه کلیدی همچنان می‌تواند تلاش‌ها برای بازگرداندن توافق 2015 را  آشکار کند.

در واشنگتن، دولت بایدن با مخالفت سیاسی قابل توجهی برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ از سوی دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره مواجه است که متقاعد نشده اند که این توافق در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است.

با عین حال یک مقام ارشد آمریکایی گفته “توافق نزدیکتر از دو هفته پیش است”، اما نتیجه نامشخص است “چون برخی شکاف ها باقی مانده است./ اکوایران

دیدگاه شما

خبرنامه