روغن جوانه گندم؛ معجزه گر برای سلامتی

تاریخ ارسال : 17 اکتبر 2022 ساعت : 8:06 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

روغن جوانه گندم از جوانه گندم گرفته می شود که بسیار مغذی است. یعنی بیشتر مواد شیمیایی و ترکیبات مفیددر جوانه گندم در آن دیده می شود.

روغن جوانه گندم؛ معجزه گر برای سلامتی

خواص روغن جوانه گندم برای صورت ، سلامت و بارداری

به گزارش اقتصاد آنلاین، چون روغن از ده تا چهارده درصد جوانه گندم درست شده و یک محصول جانبی کشاورزی است و آن را از روش فشار دادن و کاملا حلال بدست می آورند.

این روغن را در بعضی برنامه های آشپزی استفاده می کنند ولی به طور کلی این روغن در طب استفاده می شود و خاصیت دارویی دارد. این روغن تشکیل شده از اسید های چرب امگا ۳، امگا۶ و همچنین ویتامینهای b ,e ,a ,d و دیگر ترکیبات آنتی اکسیدانی که آن را غنی می کند. باید بدانید که این روغن تقریبا ۸ برابر اسید های چرب امگا۶ نسبت به اسید های چرب امگا ۳ دارد و این نسبت به طور ایده آل یک به یک است.

فایده های دارویی

 خواص روغن جوانه گندم برای صورت ، سلامت و بارداری

با استفاده از روغن جوانه گندم افراد مبتلا به دیابت، فشار خون بالا، چاقی، ریزش مو، شوره سر، پوست خشک، چین و چروک، پیری زودرس، زوال عقل، از دست دادن حافظه، آکنه، خستگی، پستوریازیس استفاده می کنند.

خواص روغن جوانه گندم برای مو

این روغن با داشتن اسید چرب امگا ۶ برای تغذیه مو مفید است.

اگر با این روغن پوست سر خود را ماساژ دهید و یا در شامپو و متعلقات آن بیفزایید، موهایتان ظاهر زیبا و قدرت فوق العاده ای پیدا می کنند و حتی ریزش مو و شوره سر را کم می کنند.

خواص روغن جوانه گندم برای پوست

به خاطر داشتن سطح بالای توکوفرول در این روغن منجر به بهبودی التهابات پوستی می شود.

همچنین این روغن می تواند پوست را تغذیه کند و از تحریک جریان خون برای بهتر کردن زخم استفاده کرد. برای از بین بردن التهاب و تورم در مناطق اسیب دیده از این روغن استفاده می شود.

این روغن برای درمان پسوریازیس، اگزما و سایر بیماریهای پوستی موثر است.

خواص روغن گندم بر قلب

با وجود امگا ۳ در این روغن، این روغن باعث کاهش سطح کلسترول و افزایش گزدش خون می شود و این امر نه تنها باعث کاهش فشار خون می شود بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. این افزایش گردش خون باعث رشد و بهبود مناسب در قسمت های مختلف بدن می شود.

خواص روغن جوانه گندم بر پیری

اگر ازاین روغن  استفاده کنید باعث کاهش فشار اکسیداتیو، کاهش چین و چروک و زخم و افزایش تشکیل کلاژن بین سلول های جدید می شود. همچنین این روغن رادیکال های آزاد را از بین میبرد و از خطر ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری می کند.

جلوگیر ی از چاقی با روغن جوانه گندم

این روغن با افزایش متابولیسم بدن باعث افزایش سوخت و ساز چربی غیر فعال می شود و این عمل برای افرادی که از چاقی رنج می برند مفید است. اسید های چرب امگا۳ که در این روغن وجود دارد غنی شده از انرژی به حساب می آیند که به عنوان چربی ذخیره نمی شوند. پس به کوچک کردن شکم و افزایش کالری سوزی کمک می کند.

تقویت سلامت روانی

این روغن به تقویت مغز کمک بسیاری می کند. این روغن با خنثی سازی فعالیت های رادیکال آزاد در مسیر عصبی و جلوگیری از رسوب پلاسمای بتاآمیلوئید، می تواند حافظه و تمرکز را تقویت کند و خطر ابتلا به بیماری های عصبی مغزی را نیز کاهش می دهد. روغن جوانه گندم برای درمان دیابت بسیار موثر است.

مصرف موضعی روغن جوانه گندم

در موارد مصرف موضعی، ازاین روغن برای التهاب، تحریک و قرمزی پوست استفاده می کنند. برای اینکه مطمئن شوید که این روغن حساسیت پوست دارد یا نه باید آن را روی مچ دست خود امتحان کنید سپس بعد از مطمئن شدن از آن استفاده کنید.

این روغن برای افرادی که بیماری دیابت دارند  مناسب است. این روغن می تواند باعث کاهش قند خون در بدن شود که بسیار خطرناک است.

عوارض

این روغن هم مثل بقیه مواد دارویی عوارضی هم دارد که باید درباره آن بدانید که، شامل کم کردن سطح فشار خون و قند خون، تحریک پوست، افزایش کلسترول و ناراحتی معده است. استفاده از این روغن را در حد متوسط توصیه می کنیم. منبع: دکتر اویل

دیدگاه شما

خبرنامه