لب به این ماهی ها نزنید!

تاریخ ارسال : 19 اکتبر 2022 ساعت : 10:54 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

همه می دانیم که مصرف ماهی هم خوشمزه و هم مفید است. اما بعضی از ماهی ها ضررشان از منفعتشان بیشتر است و ماهی های ممنوع خوراکی هستند.

لب به این ماهی ها نزنید!

ماهی هایی که بهتر است نخورید چون ..

به گزارش اقتصاد آنلاین، این 7 نوع ماهی را بهتر است نخورید، مراقب باشید. خوشبختانه این ماهی ها در ایران کمتر صید می شوند و همگی وارداتی هستند. گول سود جویان را نخورید.

1.گربه ماهی 

گربه ماهی‌ها اندازه‌های مختلفی دارد. خوردن نوع پرورشی این ماهی بخاطر تغذیه هرمون‌ها، به ویژه آنها که در کشورهای آسیایی پرورش داده شده اند خطرناک است.

2.ماهی ماکارل

ماکارل جیوه دارد که در بدن انسان جمع شده و باعث بیماری های مختلف می‌شود. ماکارل اقیانوس اطلس کم خطر ترین نوع است و میتوانید هر چقدر که می‌خواهید از این نوع بخورید.

3. ماهی تونا ( ماهی تن )

ماهی تن از نوع باله سیاه باله آبی آن حاوی جیوه است.نوع غیر پرورشی این ماهی تقریبا منقرض شده و در فروشگاه ها خیلی کم پیدا می‌شود.

ماهی تن باله سیاه موجود در بازار پرورشی است که با هرمون و آنتی بیوتیک تغذیه می شوند.

 4. ماهی تیلاپیا (تیلاپیلا)

تیلا پیا.

این ماهی اسیدهای چرب مفید ندارد و بجای آن چربی های ناسالم دارد. مصرف زیاد این ماهی باعث افزایش کلسترول و حساسیت می شود. در گدشته یک مطلب مفصل در مورد مصرف یا عدم مصرف این ماهی تولید کرده ایم به آن رجوع کنید.

5. ماهی ایل 

مار ماهی چربی زیادی دارد و به آسانی پس مانده های صنعتی و کشاورزی موجود در آب را جذب می کند. نوع آمریکایی این ماهی مواد سمی زیادی دارد. نوع اروپایی آن هم حاوی مقدار زیادی جیوه است.

6. ماهی پانگاسیس

ماهی پانگاسیس توصیه نمی شود، به این دلیل که بیشتر پانگاسیس موجود در فروشگاه ها از ویتنام می آید که در رودخانه مکونگ صید می شود. رودخانه مکونگ یکی از آلوده ترین رودخانه های جهان است.

7. ماهی تیله فیش 

این ماهی حاوی بیشترین میزان جیوه است و برخلاف قانون صید می شود و خطر مسمومیت غذایی آن بالا است.

منبع این گزارش جذاب شبکه معتبر BRIGHT SIDE در یوتیوب می باشد که نزدیک به چهارمیلیون بار از سوی کاربران بازدید شده و شما می توانید ویدیو آن را در یوتیوب تماشا کنید. در مجموع ماهی سالم و تازه چیزی نیست که از هرجایی بتوانید تهیه کنید. هرگز ماهی فیله شده که نمی دانید از چه ماهی گرفته شده خریداری نکنید. منبع: لیان

دیدگاه شما

خبرنامه