واکسن سرطان در راه است

تاریخ ارسال : 17 اکتبر 2022 ساعت : 8:03 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

دو متخصصی که در تولید واکسن کووید نقش داشتند، در اظهاراتی اعلام کردند که تا سال ۲۰۳۰ واکسن سرطان می تواند در دسترس قرار گیرد.

واکسن سرطان در راه است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دو متخصص که در تولید یکی از موفق‌ترین واکسن‌های کووید مشارکت داشتند، گفتند که واکسن‌های سرطان می‌تواند در دهه آینده برای بیماران قابل دسترس باشد.

این زوج آلمانی با بیان اینکه در مورد اعلام دست یافتن به روش درمانی برای سرطان مردد هستند، اظهار داشتند: به پیشرفت هایی دست پیدا کرده‌ایم و به کار روی آن ادامه خواهیم داد.

آنان اظهار داشتند: کسب موفقیت در تولید واکسن فایزر/بیو ان تک علیه کووید-۱۹، میتواند برای آزمایشات ما روی سرطان کمک کننده باشد.

استفاده آنها از فناوری mRNA در این همه گیری موفقیت آمیز بوده است و این زوج اظهار داشتند که این تجربه عامل مشوقی در تحقیقات روی واکسن سرطان بوده است.


در حالیکه واکسن های معمولی با استفاده از شکل ضعیف شده ویروس تولید می شوند، واکسنهای مبتنی بر mRNA فقط از کد ژنتیکی ویروس استفاده می کنند.

واکسن مبتنی بر mRNA به بدن تزریق می‌شود، وارد سلول‌ها شده و در نتیجه آنتی‌ژن‌هایی ایجاد میشود که توسط سیستم ایمنی تشخیص داده شده و آن را برای مبارزه با بیماری آماده می‌کند.

این محققان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی ممکن است بسیاری از بیماران در سراسر جهان به واکسن های سرطان دسترسی داشته باشند، اعلام کردند: ممکن است پیش از سال ۲۰۳۰ این اتفاق بیفتد.

سرطان

به گفته آنان، آنچه در طول دهه‌ها برای تولید واکسن سرطان انجام گرفته، حمایت کننده توسعه واکسن کووید-۱۹ بوده است و اکنون واکسن کووید-۱۹ و تجربه بدست آمده در ساخت آن میتواند برای آزمایشات ما روی سرطان کمک کننده باشد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، آنان اظهار داشتند: یاد گرفته ایم که چگونه بهتر و سریعتر واکسن تولید کنیم. همچنین میدانیم که چگونه سیستم ایمنی نسبت به واکسن‌های مبتنی بر mRNA واکنش نشان می دهد. منبع: ایسنا

دیدگاه شما

خبرنامه