در صورت فراموشی رمز عبور لپ تاپ چگونه فایل ها را برگردانیم؟

تاریخ ارسال : 19 اکتبر 2022 ساعت : 10:57 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که رمز عبور لپ‌تاپ خود را فراموش کنید. روشی وجود دارد که در انتها اگر رمز خود را به یاد نیاوردید می‌توانید آن را امتحان کنید.

در صورت فراموشی رمز عبور لپ تاپ چگونه فایل ها را برگردانیم؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی با مشکل فراموشی رمز عبور رایانه شخصی مواجه می شوند که دسترسی به آن را که ممکن است حاوی اطلاعات و داده های مهم باشد، غیرممکن می کند.

خوشبختانه، حتی اگر رمز عبور خود را فراموش کرده باشید؛ راهی برای بازیابی اطلاعات مهم از رایانه شما وجود دارد.

داده های رایانه قابل بازیابی هستند؛ اما هیچ تضمینی برای این وجود ندارد. اگر داده ها رمزگذاری نشده باشند، کار ساده است. از یک دیسک بوت برای دور زدن ویندوز استفاده کنید و سپس به سادگی داده ها را در یک درایو USB خارجی از خط فرمان کپی کنید (برای انجام این کار به مقداری تسلط بر دستورات DOS نیاز دارید).

از طرف دیگر، می‌توانید لپ‌تاپ خود را جدا کنید، هارد دیسک را بردارید و از کیت آداپتور USB-to-SATA استفاده کنید که می‌تواند درایو داخلی شما را به یک درایو متصل به USB تبدیل کند؛ اما برای اطمینان باید سازگاری با درایو خود را بررسی کنید.

اگر درایو با BitLocker یا سیستم فایل رمزگذاری شده ویندوز، رمزگذاری شده باشد؛ کار شما حتی دشوارتر می شود. اگر با حساب مایکروسافت وارد شده‌اید، می‌توانید کلید بازیابی آن درایو سیستم را با رفتن به https://onedrive.com/recoverykey و کپی کردن کلید بازیابی در آن درایو پیدا کنید. اما این گزینه برای یک حساب محلی در دسترس نیست و اگر پس از رمزگذاری درایو، از کلید بازیابی خود نسخه پشتیبان تهیه نکنید، شانسی نخواهید داشت.

طبق اعلام ZNet، ممکن است بتوانید از یک ترفند قدیمی استفاده کنید که شامل بوت شدن از درایو بازیابی و فریب دادن ویندوز برای باز کردن یک پنجره Command Prompt اداری است که در آن می توانید رمز عبور خود را بازنشانی کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه شما

خبرنامه