کیا سورنتو مجوز ورود به ایران را ندارد

تاریخ ارسال : 06 نوامبر 2022 ساعت : 9:26 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
این خودرو مجوز ورود به ایران را ندارد

کیا سورنتو یکی از خودروهای محبوب بازار ایران است که نسل‌های مختلف آن از فروش مناسبی در کشورمان برخوردار شده‌اند.

دیجیاتو نوشت :  همزمان با توقف واردات ، دست مشتریان ایرانی از این شاسی‌بلند محبوب کره‌ای دور ماند. هم‌اکنون و باتوجه به اعلام قیمت کیا سورنتو ۲۰۲۳، به نظر نمی‌رسد مشتریان ایرانی حتی در صورت آزادسازی واردات بتوانند کیا سورنتو جدید را در خیابان‌های ایران مشاهده کنند، چرا که قیمت سورنتو جدید حتی در ساده ترین تیپ نیز بیش از ۳۰ هزار دلار است و فاصله ای ۵۰ درصدی نسبت به حداکثر قیمت ۲۰ هزار یوروی مجاز برای واردات دارد

قیمت کیا سورنتو ۲۰۲۳ از ۳۱۲۸۵ دلار شروع می‌شود و گران‌ترین تیپ آن ۴۴۸۸۵ دلار قیمت خواهد داشت. قیمت این خودرو نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است و علاوه برآن هزینه ۱۲۹۵ دلاری بابت تحویل خودرو در مقصد از مشتری طلب می‌شود.

سورنتو ۲۰۲۳ با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد که در دو نوع تنفس طبیعی و توربوشارژر قابل خریداری است. نسخه تنفس طبیعی ۱۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه توربوشارژر قوی‌تر است و مجموع خروجی آن به ۲۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن‌متر گشتاور خواهد رسید. موتور تنفس طبیعی به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک معمولی و موتور توربوشارژر به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه عرضه خواهد شد.


طراحی کیا سورنتو ۲۰۲۳ نسبت به مدل ۲۰۲۲ تغییری نکرده است اما برخی امکانات و تجهیزات به آن اضافه شده‌اند. برای مثال تیپ پرطرفدار SX Prestige اکنون به صورت استاندارد سیستم چهار چرخ محرک را در خود جای داده است. مدل پایه این خودرو یعنی LX‌ نیز سیستم‌های کمک‌ راننده همچون رادار نقطه کور و جلوگیری از برخورد جلو را در خود جای داده است.

دیگر تریم‌های کیا سورنتو ۲۰۲۳ نیز بروزرسانی شده‌اند. برای مثال تیپ S شارژر بیسیم تلفن همراه را دریافت کرده است. تیپ EX صندلی‌های برقی جلو دارد. به تیپ SX پنل ابزار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، آینه‌های تاشو برقی و سنسور باران اضافه شده است. تیپ X-Line نیز هم‌اکنون به رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی، سپر اسپرت و قطعات دکوراتیو بدنه مجهز شده است.

علاوه بر اعلام قیمت نسخه‌های درون‌سوز، قیمت نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی شاسی‌بلند کیا نیز اعلام شده‌اند. قیمت کیا سورنتو هیبریدی ۲۰۲۳ از ۳۷۸۸۵ دلار شروع می شود در حالی که تیپ پلاگین هیبریدی ۵۱۱۸۵ دلار قیمت دارد.

دیدگاه شما

خبرنامه