یک شبکه اجتماعی جدید در آمریکا از تیک تاک جلو زد

تاریخ ارسال : 29 اکتبر 2022 ساعت : 9:39 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
یک شبکه اجتماعی جدید در آمریکا از تیک تاک جلو زد

یکی از مدیران پیشین فیس‌بوک، شبکه اجتماعی جدیدی راه انداخته است که تبدیل به برنامه محبوب نوجوان‌های آمریکایی شد. این برنامک جدید رتبه اول را از رقبای قدرتمند قدیمی مانند تیک‌تاک و تازه از راه رسیده‌هایی مانند بی‌ریل (Be Real) ربوده است.

به گزارش بلومبرگ، آمار بارگذاری اپلیکیشن های مختلف برای آیفون در ایالات متحده نشان می‌دهد یک برنامه مرموز به نام «گز» (Gas) در بالای فهرست قرار گرفته است. این اپلیکیشن شبکه اجتماعی محبوب حال حاضر در میان دانش آموزان دبیرستانی آمریکایی است.

این برنامه که با همکاری یکی از مدیران تولید پیشین فیس‌بوک که نامش را به متا (Meta Platforms Inc) تغییر داد ایجاد شده است، توانست تیک‌تاک و بی‌ریل را پشت سر بگذارد و برای چند روز در هفته گذشته رتبه اول بارگذاری رایگان را در فروشگاه اپلیکیشن های اپل داشته باشد.

چیزی که گز را محبوب کرده، مثبت‌ بودن است؛ این اپلیکیشن از دانش‌آموزان دبیرستانی می‌خواهد که با نظرسنجی به‌صورت ناشناس برای دوستان خود بازخورد و تعریف‌های مثبت بفرستند.

در این مرحله از کار برنامک، کاربران تنها می‌توانند از میان گزینه‌های از پیش نوشته شده، یکی را انتخاب کنند؛ مثلا «این شخص بهترین دی‌جی در یک مهمانی است» و امثال این. سپس کاربران دیگر می‌توانند در مورد این تحسین‌ها و تمجیدها رای دهند و این امتیاز دادن‌ها نشان می‌دهد آیا ادعای مربوط به آن فرد ازنظر بقیه هم صحت دارد یا نه.

برنامک گز شبیه به کار قبلی نیکیتا بئر است که باعث شد در فیس‌بوک مشغول به کار شود، چیزی به نام tbh، مخفف عبارت «صادقانه بگویم…»

هرچند گز هنوز به سطح محبوبیت tbh نرسیده است. به گفته ارائه‌دهنده تجزیه‌وتحلیل Data.ai، از زمان انتشار در ماه اوت، گز بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شده و در این ماه به‌طور مرتب در بین ۱۰ رتبه برتر قرار گرفته است. بئر گفت که این اپلیکیشن روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار کاربر جدید می‌گیرد. با توجه به اینکه این شرکت تبلیغات بسیار کمی انجام می‌داد و برای انتشار این برنامه در مدارس سراسر کشور به تبلیغات شفاهی تکیه می‌کرد، این محبوبیت چشمگیر است.

در حال حاضر سرمایه گز به‌صورت شخصی تامین می‌شود. کاربران می‌توانند هفت دلار در هفته یا مبلغی بسیار کمتر، برای اشتراک دسترسی‌های بیشتر بپردازند. فعلا این برنامه فقط برای کاربران آیفون در چند ایالت ازجمله ایلینوی، میشیگان و پنسیلوانیا در دسترس است. بئر گفت که Gas به‌زودی در سراسر ایالات متحده عرضه خواهد شد، اما زمان آماده شدن نسخه اندرویدی آن هنوز مشخص نیست.

دیدگاه شما

خبرنامه