ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد دنیا نیست

تاریخ ارسال : 14 دسامبر 2022 ساعت : 10:07 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد دنیا نیست

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست چرا که ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا به نصف کاهش پیدا کرده است.

بنابر گزارش دو نشریه بلومبرگ و فوربس که دارایی‌های ثروتمندان جهان را گزارش می‌کنند اکنون برنارد آرنو، مدیرعامل شرکت محصولات لوکس لویی‌ویتان جای ایلان ماسک را در صدر فهرست پولدارترین‌های جهان بگیرد.

ایلان ماسک مدیرعامل و بزرگترین سهامدار شرکت خودروسازی تسلا است که بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در آمریکا است. براورد می‌شود که آقای ماسک ۱۴ درصد سهام شرکت تسلا را داشته باشد.

او اکتبر گذشته هم رسانه اجتماعی توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خرید. معامله‌ای که با جنجال فراوان همراه بود و بسیاری دردسرهای آن را علت عدم تمرکز آقای ماسک روی تسلا و زمینه‌ساز سقوط ارزش سهام آن شده است.

آن طور که مجله فوربس گزارش کرده، ارزش دارایی‌های ایلان ماسک اکنون ۱۷۸ میلیارد دلار است و این در حالی است که برنارد آرنو در حال حاضر ۱۸۸ میلیارد دلار دارایی دارد.

ناظران اقتصادی جنجال‌های پیرامون خرید توییتر از سوی ایلان ماسک را عامل اصلی سقوط سهام تسلا می‌دانند.

پیشنهاد خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار ابتدا از سوی ایلان ماسک خبرساز شد اما کمی بعد او از پیشنهاد خود عقب کشید. تصمیمی که مالکان توییتر از آن استقبال نکردند و با کشاندن قرارداد به دادگاه، آقای ماسک را وادار کردند به قرارداد خرید خود متعهد بماند. نهایتا در ماه اکتبر گذشته، تکمیل این معامله به ماه‎ها نزاع حقوقی پایان داد هرچند پرسش‌هایی را بر سر مسیر آینده آن برانگیخت.

دن ایوز، از موسسه سرمایه‌گذاری ودبوش سکیوریتیز به بی‌بی‌سی گفته از نظر او «سیرکی» که پیرامون خرید توییتر به راه افتاد بر ارزش سهام تسلا سایه افکنده است.

«ایلان ماسک از یک ابرقهرمان در چشم سهام‌داران تسلا، با هر توییت به یک ضدقهرمان و شخصیت منفی در چشم مردم کوچه و خیابان بدل شد».

این کارشناس اقتصادی افزوده: «سیرک پیرامون توییتر به اعتبار تجاری ماسک ضربه زد و این ضربه بر سهام تسلا هم تاثیر گذاشت (چرا که) ماسک یعنی تسلا و تسلا یعنی ماسک».

دیدگاه شما

خبرنامه