توکیو نصب پنل‌ های خورشیدی خانگی را اجباری می‌کند

تاریخ ارسال : 17 دسامبر 2022 ساعت : 9:55 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
توکیو نصب پنل‌های خورشیدی خانگی را اجباری می‌کند

طبق مقررات جدیدی که امروز پنجشنبه، 15 دسامبر توسط مجمع محلی پایتخت ژاپن تصویب شد، تمام خانه‌های جدید در توکیو که بعد از آوریل ۲۰۲۵ توسط انبوه‌سازان ساخته شود، باید به پنل‌های انرژی خورشیدی مجهز باشند. این قانون برای کاهش انتشار کربن خانگی به تصویب رسیده است.

این دستور که اولین در نوع خود برای شهرداری ژاپن به حساب می‌آید، حدود ۵۰ سازنده اصلی را ملزم می‌کند تا خانه‌های تا ۲ هزار مترمربع (۲۱ هزار و ۵۰۰ فوت مربع) را به منابع انرژی تجدیدپذیر و عمدتا پنل‌های خورشیدی، مجهز کنند.

یوریکو کویه، فرماندار توکیو هفته گذشته خاطرنشان کرد که در حال حاضر تنها ۴ درصد از ساختمان‌هایی که قابلیت نصب پنل‌های خورشیدی را در شهر دارند، این پنل‌ها را نصب کرده‌اند. دولت‌شهر توکیو قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را در مقایسه با سال ۲۰۰۰ به نصف کاهش دهد.

ژاپن، پنجمین تولیدکننده بزرگ کربن در جهان، متعهد به دستیابی به هدف «کربن خنثی» (کربن خنثی به معنای حذف کامل انتشار گازهای گلخانه‌ای نیست. کربن خنثی به توازن بین انتشار و جذب کربن از جو توسط مخازن کربن گفته می‌شود) تا سال ۲۰۵۰ است، اما بعد از فاجعه فوکوشیما در سال ۲۰۱۱، به شدت به نیروی حرارتی زغال‌سوز متکی شده است. این مساله هدفگذاری ژاپن برای «کربن خنثی» را با مشکل مواجه کرده است.

دیدگاه شما

خبرنامه