بازگشت نفت ۱۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۳

تاریخ ارسال : 02 ژانویه 2023 ساعت : 3:00 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

اریک ناتال، مدیر شرکت Ninepoint Partners LP، گفته است که قیمت نفت در سال 2023 به 100 دلار در هر بشکه بازخواهد گشت. سیاست چین در برابر کووید صفر و انتشار هماهنگ شده ذخایر استراتژیک نفت توسط دولت ها، دیگر در سال 2023 وجود نخواهد داشت. همراه با تحریم های نفت و گاز روسیه، این امر باید قیمت نفت را افزایش دهد. وی همچنین پیش‌بینی کرده است که بخش انرژی به دلیل تقاضای بالای ذخایر نفت و گاز، عملکرد بهتری از سایر بخش‌های بازار داشته باشد.


هفته گذشته، بانک آمریکا پیش‌بینی کرد که برنت می‌تواند به سرعت از مرز 90 دلار در هر بشکه عبور کند، زیرا چرخه‌ای در فدرال رزرو آمریکا و بازگشایی اقتصادی موفقیت‌آمیز توسط چین دور از ذهن نیست.


پکن گسترده ترین تغییرات را در دستورالعمل های سختگیرانه کووید-19 خود، از جمله تسهیل شرایط آزمایش و محدودیت های سفر، اعلام کرده است.

علاوه بر این، افرادی که به کووید-19 آلوده شده‌اند اما فقط علائم خفیف دارند یا علائمی ندارند، اکنون اجازه دارند به جای بهبودی در مراکز مدیریت مرکزی، در خانه ایزوله شوند.


طبق اظهار بانک امریکا “تقاضا و پیش‌بینی‌های قیمت نفت برای سال 2023 به شدت به رشد قوی تقاضای چین و هند وابسته است، بنابراین هرگونه تأخیر در بازگشایی آسیا به دلیل سطح پایین ایمنی در چین، می‌تواند بر مسیر قیمت‌های مورد انتظار تأثیر بگذارد.”


منبع: Oilprice
ترجمه: ف. اسکندرخو

دیدگاه شما

خبرنامه