دلیل اقتصاد قوی امریکا چیست؟

تاریخ ارسال : 24 دسامبر 2022 ساعت : 2:49 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

علی رغم صحبت های مربوط به رکود، اقتصاد ایالات متحده انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان می دهد.


بله، این اقتصاد قوی است. اما با خطرات زیادی همراه است.


مصرف کنندگان می گویند که نسبت به اقتصاد احساس بدی دارند. اما رکورد 196 میلیون آمریکایی در خرید تعطیلات آخر هفته چیز دیگری را نشان داد.


کورتیس دوبی، اقتصاددان ارشد اتاق بازرگانی ایالات متحده، این را «بدبینی دست دوم» می‌نامد و می‌گوید که ممکن است اقتصاد آنطور که شما فکر می‌کنید ضعیف نباشد.


بله، تورم نزدیک به بالاترین حد 40 سال اخیر به بودجه خانواده ضربه می زند. اما آمریکایی‌ها سفرهای هوایی را رزرو می‌کنند و حتی با قیمت های بالاتر، به تفریحات خود می پردازند و بازار کار با بیش از 10 میلیون شغل باز و 1.7 شغل در دسترس برای هر کسی که به دنبال یک یا چند شغل است، در دسترس است. در حالی که بازار مسکن ممکن است در حال کمرنگ شدن باشد، اما سقوط نمی کند.


به گزارش فولاد ایران، حقیقت این است که هیچ کس نمی داند چه اتفاقی در پیش است. پیش‌بینی‌ها در اقتصاد پس از کووید بسیار غیر قابل اعتماد بوده است. فدرال رزرو تلاش کرده است تا بالاترین نرخ تورم را از دهه 1980 مهار کند و در سال جاری شش بار نرخ بهره را افزایش داد و حتی نه یک بار بلکه چهار بار متوالی افزایش سه چهارم واحدی را اعمال کرد.


این بدان معناست که سال آینده بدون شک کم چالش نخواهد بود، زیرا همه این سخت‌گیری‌ها همچنان به مسیر خود در اقتصاد ادامه می‌دهد.


منبع: CNN
ترجمه: ف. اسکندرخو

دیدگاه شما

خبرنامه