بانک مرکزی با نوسان گیران ارزی مقابله می‌کند

تاریخ ارسال : 28 ژانویه 2023 ساعت : 5:23 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
بانک مرکزی با نوسان گیران ارزی مقابله می‌کند

رئیس کل بانک مرکزی در انتهای هفته از ادامه مداخله در بازار ارز خبر داد. محمدرضا فرزین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت «ما یک روز خوب، یک روز معمولی و یک روز ناپایدار را در عملیات احیای ثبات قیمت ارز گذراندیم.»

فرزین در ادامه بر ادامه روند نرخ‌سازی بازارساز تاکید کرد و گفت که «در فرصت آخر هفته، تیم بانک مرکزی با بررسی عوامل و رفع اشکالات به مداخله و نرخ‌سازی خود ادامه خواهد داد.»

بر اساس صحبت‌های بازیگران ارزی، مقصود رئیس کل از روز خوب، سه‌شنبه بود که قیمت دلار در مسیر نزولی قرار گرفت. روز چهارشنبه، روز معمولی بود که بازار، نوسان افزایشی قابل کنترلی را تجربه کرد و پنجشنبه روز ناپایداری بود که بازار ارز، رکورد تازه‌ای را در برابر خود مشاهده کرد.

از نگاه برخی فعالان، رئیس کل بانک مرکزی به برخی معامله‌گران ارزی چنین پیامی را مخابره کرده که بازارساز از ابتدای هفته با جدیت بیشتری در بازار آزاد مداخله خواهد کرد. این موضوع ممکن است در ابتدای روز شنبه موجب شود میزان فروش‌های معامله‌گران ارزی بیشتر شود.

در این میان، در صورتی که دلار در هفته جاری، روند صعودی را تجربه کند، از زوایه دید برخی فعالان، مدیریت انتظارات در هفته‌های بعد برای بازارساز دشوارتر خواهد شد./ اکوایران

دیدگاه شما

خبرنامه