سلطان نخ با ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی بازداشت شد

تاریخ ارسال : 07 فوریه 2023 ساعت : 10:53 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
سلطان نخ با 700 میلیارد تومان بدهی بازداشت شد

سلطان نخ کشور لقب یکی از واردکنندگان نخ است که با شانه خالی کردن از پرداخت مالیات به عنوان یکی از دانه درشت‌های فرار مالیاتی بود که در کنار سایر فراریان به تور سازمان مالیاتی افتاد.

به گزارش ایرنا، سازمان مالیاتی با رویکرد عدالت محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی به دنبال تحول آفرینی است، در همین راستا فراریان بزرگ مالیاتی را شناسایی و مالیات ستانی عادلانه را اجرا می‌کند.

این سازمان با ایجاد زیرساخت‌ها و راه‌اندازی و ارتقای سامانه‌های مختلف به دنبال برقراری ارتباط بین مردم و کارشناسان مالیاتی است تا با ارائه گزارش‌ها و رصد حساب‌های بانکی، فراریان بزرگ مالیاتی را شناسایی کند.

راه‌اندازی سکوی نرم افزاری “مالیات من”، سامانه سوت زنی، راه‌اندازی مرکز جامع ۱۵۲۶ و سایر سامانه‌ها منجر به ارتباط مستقیم مردم و مودیان با سازمان مالیاتی شده است.

این سامانه‌ها بدون ثبت اطلاعات شخصی و با حفظ نگهداری اطلاعات محرمانه مردم، شکایات را ثبت کرده و کارشناسان و بازرسان را برای رسیدگی به این موارد پیش از گذشته مصمم می‌کنند.

همچنین اصلاح دستورالعمل تشویق گزارش‌دهندگان فرار مالیاتی و اعطای پاداش به گزارش‌دهندگان فرار مالیاتی، طراحی الگوهای شناسایی سیستماتیک شرکت‌های کاغذی، بررسی بسترهای ایجاد و همکاری با کلیه نهادهای درون و برون‌سازمانی برای شناسایی شرکت‌ها و فرارهای مالیاتی از دیگر اقدامات این سازمان در شناسایی فرارهای مالیاتی است.

شناسایی دانه درشت‌های فرار مالیاتی

رییس سازمان امور مالیاتی کشور چندی پیش اعلام کرد که بیش از ۲۰ مورد فرار مالیاتی بزرگ در دولت سیزدهم پیگیری شده است که فقط در یک مورد فردی با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اصل و جریمه مالیاتی را به تور انداختیم.

طبق گفته داود منظور، مورد دیگر فرار مالیاتی، درباره یک واردکننده نخ بود که سلطان نخ کشور حدود ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات نداده است، اکنون تمکین کرده و ۴۰۰ میلیارد تومان آن را تا الان پرداخت کرده است.

منظور همچنین با اشاره به ثبت ۲۹۰ فقره جرم مالیاتی عنوان کرد که ۶۳ مورد از آنها به صدور حکم منجر شده و در چند فقره اول پرونده‌های فرار مالیاتی شرکت‌های صوری، حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی به تشخیص سازمان امور مالیاتی وجود داشته است.

بر اساس گفته رییس سازمان مالیاتی، یکی از افراد سرشناسی که شرکت صوری در حوزه فولاد فعالیت داشت، به پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات تمکین کرده است.

منظور تاکید کرد که از اسفند سال گذشته تا امروز فرارهای مالیاتی ۶۲ شخص حقوقی در حال رسیدگی است و از این ناحیه حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات پیش‌بینی شده است.

شناسایی ۲.۲ میلیون مودی جدید مالیاتی، دریافت ۱.۵ میلیون اظهارنامه جدید، شناسایی ۳۰۰ هزار شخص حقوقی و شرکت که فعالیت اقتصادی داشته، اما اظهارنامه مالیاتی نمی‌دادند، صدور بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برگ تشخیص برای فرارهای مالیاتی موضوع ماده ۱۸۱ ق.م.م، شناسایی تعداد ۵ هزار و ۱۵۴ حساب اجاره‌ای مشکوک به فرار مالیاتی از دیگر اقدامات سازمان مالیاتی در شناسایی فرارهای مالیاتی است.

دیدگاه شما

خبرنامه