قیمت گوشت مرغ همچنان زیر ۶۰ هزار تومان

تاریخ ارسال : 22 ژانویه 2023 ساعت : 11:39 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
قیمت گوشت مرغ همچنان زیر 60 هزار تومان

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین 50 تا 55 هزار تومان به فروش می رسد، در حالی که نرخ مصوب این محصول برای مصرف‌کنندگان ۶۳ هزار تومان است.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان است، البته سه ماه قبل قیمت این محصول بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان نیز به فروش می رسید، در حالی که نرخ مصوب این محصول از سوی دولت درب واحدهای تولیدی ۴۵ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان ۶۳ هزار تومان تعیین شده بود.

امروز نرخ عرضه عمده مرغ گرم در میدان بهمن تهران نیز حدود ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان است که علت کاهش قیمت این محصول افزایش عرضه بیش از تقاضای بازار است.

تولیدکنندگان صنعت طیور بر این باورند که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نهاده‌ها، واکسن، دارو و غیره قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۹ هزار تومان است و هر کیلوگرم گوشت مرغ را بین ۸ تا ۱۳ هزار تومان ارزان‌تر به فروش می‌رسانند.

بنا به گفته مسوولان امر، برنامه‌ریزی تولید در حلقه‌های مختلف گوشت مرغ برای تولید پایدار این محصول بر اساس سرانه مصرف داخلی (۳۲ کیلوگرم) تعریف شده و هیچ کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود.

چندی پیش «محسن شیراوند» معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان این محصول، از امکان صادرات گوشت مرغ با عوارض صفر درصد از ۱۶ آذرماه امسال خبر داده بود و گفت: بر اساس برآوردها تا پایان سال هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف گوشت مرغ نخواهیم داشت.

به گفته وی، با توجه به شرایط مطلوب تولید گوشت مرغ در کشور به دلیل استمرار و سیاست‌گذاری‌های منظم در حوزه تولید این کالا و همچنین در راستای حمایت از بخش تولید، صادرات برای گوشت مرغ به طور جد پیگیری و امکان صادرات با حذف عوارض صادراتی فراهم شده است.

دیدگاه شما

خبرنامه