اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا است

تاریخ ارسال : 17 آوریل 2023 ساعت : 10:04 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده و طی یک ماه گذشته نوسان حداقل بوده، گفت: به اعتقاد من مردم منتظر افزایش یا کاهش خاصی نباشند؛ البته شرایط ثبات بازار در صورتی ادامه پیدا می‌کند که در رابطه با اونس جهانی، بازار داخلی ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی و عرضه و تقاضا تغییر خاصی نداشته باشیم.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای سال روند بازار طلا کاهشی بوده، گفت: در مقاطعی این روند افزایشی بوده، اما به طور کل بازار طلا با کاهش مواجه شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون افزایش یا کاهش خاصی در بازار طلا رخ نداده و روال بازار عادی بوده، تصریح کرد: این در حالی است که هفته گذشته انس جهانی حدود ۳۸ دلار افزایش داشته  که در حال حاضر  به همان قیمت قبلی برگشته است و شاهد نوسان کمی در این بازار بودیم.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ۱۴ فروردین که بازار به صورت فیزیکی باز شده، با توجه به ماه رمضان تقاضا در بازار کاهش پیدا کرده است. بنابراین بازار روال عادی خود را طی می‌کند و هیچ التهاب و شرایط نامناسبی در بازار نیست و شاهد ثبات و کاهش قیمت‌ها بودیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با فرارسیدن عید فطر تقاضا در بازار بیشتر شود و گفت: در حال حاضر بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده و طی یک ماه گذشته نوسان در این بازار حداقل بوده و کاهش تقاضا هم داشتیم. بنابراین مردم به راحتی می‌توانند مبادلات خود را در بازار مصنوعات طلا و سکه انجام دهند.

بذرافشان افزود: به نظر می‌رسد دیگر نباید نوسان خاصی در این بازار داشته باشیم. البته نوسان یک تا سه درصد عادی است. بنابراین به اعتقاد من مردم منتظر افزایش یا کاهش خاصی نباشند. البته شرایط ثبات بازار در صورتی ادامه پیدا می‌کند که در رابطه با انس جهانی، بازار داخلی ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی و عرضه و تقاضا تغییر خاصی نداشته باشیم و شرایط فعلی ادامه داشته باشد. بنابراین پیشنهاد ما این است که مردم خرید خود را انجام دهند و منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند.

وی درباره تاثیر قرعه کشی خودرو بر کاهش تقاضای طلا نیز گفت: این موضوع هم تا حدودی بر کاهش تقاضا تاثیر داشته، اما بخش عمده آن مربوط به ماه رمضان است. به طور کلی خرید مصنوعات طلا در ماه رمضان، محرم و صفر کاهش پیدا می‌کند.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت اونس جهانی طلا ۲۰۰۴ دلار، هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سکه گرمی شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حباب سکه شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

دیدگاه شما

خبرنامه