شاهین وانت به زودی وارد بازار می شود

تاریخ ارسال : 17 آوریل 2023 ساعت : 10:02 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
شاهین وانت به زودی وارد بازار می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد شاهین وانت به عنوان محصول جدید سایپا در راه است. این وانت بر پایه همان پلتفرم شاهین توسعه پیدا خواهد کرد.

گجت نیوز نوشت: تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد وانت جدید این شرکت روی پلتفرم SP100 یا همان پلتفرم شاهین توسعه پیدا خواهد کرد و در سال 1403 شاهد معرفی آن خواهیم بود.

در حالی سایپا شاهین به وانت تبدیل می‌شود که این سدان جزو محصولات پرچمدار سایپا بوده و احتمال تبدیل آن به وانت بسیار بعید به نظر می‌رسید. علاوه بر این، سایپا طراحی وانت جدید ۲۵۱ یا سپهر به عنوان جایگزین پراید ۱۵۱ را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

مشخصات شاهین وانت

در حال حاضر مشخصات این خودرو اعلام نشده، اما احتمال دارد این محصول جدید سایپا با همان موتور فعلی ۱.۵ لیتری توربوشارژ شاهین روانه بازار شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

علاوه بر این احتمال دارد سایپا موتور ME16 که نسخه سایپایی موتور TU5 محسوب می‌شود را روی این خودرو نصب کند. این پیشرانه قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را به همراه دارد. وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌ها را نیز گیربکس 5 سرعته دستی یا همان گیربکس اتوماتیک شاهین برعهده خواهد داشت.

دیدگاه شما

خبرنامه