رقیب لکسوس NX در ایران

تاریخ ارسال : 27 آوریل 2023 ساعت : 11:59 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
رقیب لکسوس NX در ایران

دی‌اس ۷ کراس‌بک از جمله خودروهایی بود که در بدترین زمان ممکن وارد ایران شد.این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران در سال ۹۷ رونمایی شد و در همان سال هم برای واردات آن اقدام شد، اما متاسفانه در همان زمان با تحریم‌های چندجانبه مواجه شد و نتوانست در بازار ایران حضور پرقدرتی داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین ، پرچمدار خودروهای دی‌اس در همان ابتدا از افتخارات زیادی برخوردار بود. افتخاراتی مثل جایزه زیباترین طراحی سال در بخش کابین از فستیوال اتومبیل اینترنشنال و همچنین تبدیل شدن به خودروی شخصی رئیس جمهور فرانسه و… .

سبک طراحی DS ۷ کراس‌بک متفاوت از سایر محصولات دی‌اس به نظر می‌رسید.چراغ‌های مستطیلی شکل با جزئیات بسیار زیاد در داخل آنها به همراه دیلایت خمیده و چند تکه در پایین سپر و جلوپنجره بزرگ به همراه کروم‌کاری اطراف آن، از جذابیت‌های نمای جلویی محسوب می‌شدند.

در کنار لنز اصلی چراغ، ۳ لنز دیگر قرار داشت که به هنگام ترک و یا سوار شدن، به جهت بدرقه، این ۳ لنز به شکلی هماهنگ در کنار هم می‌چرخیدند و از خود نوری مایل به بنفش ساطع می‌کردند که یکی از جذاب‌ترین نکات این خودرو محسوب می‌شد.

در نمای پشتی شاهد چراغ‌های باریک با گرافیک ظریف و لوزی شکل بودیم.این دو چراغ به وسیله یک نوار کرومی به هم متصل می‌شدند.در دیفیوزر خودرو دو اگزوز عمودی شکل حضور داشتند که سبک خاص خودش را داشت.

رقیب مستقیم این خودرو، لکسوس NX بود که هر دو خودرو از لحاظ طراحی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و انتخاب یکی از آنها کاملا سلیقه‌ای بود.

اما برگ برنده در طراحی کابین، در دستان DS ۷ کراس‌بک بود!طراحی کابین خودرو دست کمی از کاکپیت یک هواپیما نداشت و در بین خودروهای این سگمنت، فوق‌العاده خاص به نظر می‌رسید.

فرمان D کات و زیبا در کنار نمایشگرهای بزرگ و سبک خاص دکمه‌ها و اهرم خلبانی و الکترونیکی تعویض دنده و همچنین ساعت آنالوگ ساخت B.R.M که با روشن شدن خودرو ۱۸۰ درجه می‌چرخد(!)، از جذاب‌ترین امکانات در کابین بودند.

دی‌اس ۷ کراس‌بک تقریبا از تمام رقبای خود آپشن بیشتری داشت.چراغ های جلو زنون با امکان تغییر جهت، مه شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک ، سیستم صوتی FOCAL با ۱۴ اسپیکر، دوربین DS PILOT با تشخیص علامت‌های جاده، درب صندوق عقب برقی، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی و… از دیگر امکانات این خودرو هستند.

اما اگر از همه برتری‌های این خودرو بگذریم، به تنها نقطه ضعف این خودرو یعنی پیشرانه آن می‌رسیم؛جایی که بیشتر خودروهای فرانسوی زمین‌گیر می‌شوند!

پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی توربوشارژ و ۴ سیلندری که در این خودرو حضور داشت، دقیقا مشابه پژو ۲۰۰۸ بود که آن سال‌ها در ایران‌خودرو مونتاژ می‌شد.این پیشرانه ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد که از پیشرانه ۲۳۵ اسب‌بخاری لکسوس NX ضعیف‌تر بود.

گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه در این خودرو وظیفه انتقال قدرت را برعهده داشت.شتاب صفر تا صد DS ۷ کراس‌بک ۸.۳ ثانیه اعلام شده بود.

از این خودرو ۲ تیپ اپرا و ریولی وارد ایران شد که تنها تفاوتشان در نوع دوخت کابین آنها بود.تیپ ریولی از چرم طبیعی نسکافه‌ای بهره می‌برد اما در تیپ اپرا از چرم طبیعی ناپا به همراه چوب و با طرح‌های لوزی شکل مخصوص دی‌اس استفاده شده بود.

متاسفانه تیپ پرفورمنس لاین این خودرو به ایران نرسید.به دلیل عرضه محدود دی‌اس ۷ کراس‌بک، تعداد کمی از این خودرو در بازار حضور دارد که باعث می‌شود بازار دست دوم نامطلوبی داشته باشد.به احتمال بسیار زیاد، شروع قیمت برای مدل‌های کم‌کارکرد تیپ پایه ریولی از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون باشد.

دیدگاه شما

خبرنامه