چگونه با گوشی موبایل، خلافی خودرو بگیریم؟

تاریخ ارسال : 13 مه 2023 ساعت : 4:05 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
چگونه با گوشی موبایل، خلافی خودرو بگیریم؟

استعلام خلافی خودرو به وسیله گوشی موبایل از چند طریق ممکن است که در این مطلب به طور کامل آن را شرح می دهیم.

 گرفتن خلافی خودرو با موبایل چگونه امکان‌پذیر است؟

اکثر رانندگان تنها در هنگام خرید و فروش خودرو، به فکر دریافت و پرداخت خلافی می‌افتند؛ این در حالی است که با استعلام به موقع خلافی و صفر کردن آن، می‌توان از جریمه دیرکرد و سایر هزینه‌ها جلوگیری کرد.

اکنون به لطف پیشرفت تکنولوژی یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توانید با اپلیکیشن‌های موجود برای گوشی‌های اندرویدی انجام دهید. راه‌های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو به کمک گوشی همراه وجود دارد که در این مقاله، ساده‌ترین راه‌ها برای استعلام خلافی خودرو را به شما آموزش خواهیم داد.

گرفتن خلافی ماشین با موبایل از طریق کد USSD

در این روش، با هر تلفن همراهی بدون نیاز به اینترنت، با شماره‌گیری کد دستوری *۱۱۰*# و رفتن به قسمت خدمات راهور و انتخاب گزینه استعلام خلافی خودرو، و سپس وارد کردن کد وین مندرج روی کارت ماشین که با IR شروع می‌شود، از میزان ریز خلافی آگاه شوید و نسبت‌به پرداخت آن اقدام کنید. لازم‌به ذکر است که هنگام واردکردن اطلاعات خود، زبان تلفن همراه را روی انگلیسی قرار دهید و حروف لاتین را به‌صورت بزرگ وارد کنید.

نحوه گرفتن خلافی خودرو با موبایل از طریق اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های مختلفی روی گوشی ما نصب است که گاهی اوقات، ممکن است از تمامی قابلیت‌های آن‌ها باخبر نباشیم. گرفتن خلافی خودرو هم یکی از قابلیت‌هاییست که در برخی اپلیکیشن‌های موجود برای گوشی‌های اندرویدی به عنوان یک ویژگی جانبی اما پرکاربرد، نهفته شده است. احتمالا شما هم از جمله افرادی هستید که حداقل یکی یا حتی تمام این اپلیکیشن‌ها را روی گوشی خود نصب کرده‌اید و تاکنون هم سری به بخش گرفتن خلافی خودرو نزده‌اید. اما حالا، این اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا دفعه بعدی که از آن‌ها استفاده کردید، بتوانید خلافی خودروی خود را نیز با آن‌ها بگیرید.

اپلیکیشن آپ

آپ بخش به خصوصی را برای خدمات مربوط به خودروی خود راه‌اندازی کرده که در آن، می‌توانید خودروی خود را وارد کنید و سپس به سرویس‌های مختلف خودرو از جمله خلافی دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید استعلام خلافی خودروی خود را گرفته و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

اپلیکیشن قبضینو

به کمک قبضینو می‌توانید پرداخت و استعلام خلافی خودروی خود راحت کنید. با قبضینو می‌توانید عوارض آزادراه را نیز پرداخت کنید و نسبت به استعلام و پرداخت طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای نیز اقدام به عمل آورید.

گرفتن خلافی خودرو با گوشی از طریق اس ام اس

یک روش کاربردی دیگر برای دریافت ریز خلافی در هر زمان و مکان، استفاده از پیامک است. این روش می‌تواند، برای رانندگانی که به اینترنت پرسرعت، دسترسی ندارند مفید باشد. برای استعلام خلافی خودرو با اس ام اس کافیست، کد VIN را به شماره معتبر ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. کد VIN شماره‌ای منحصر به فرد برای هر ماشین، و ترکیبی از اعداد و حروف لاتین بوده که در پشت کارت ماشین درج شده است.

در این روش راننده نیازی به گوشی هوشمند ندارد و فقط با فرستادن یک پیامک، می‌تواند صورت ریز خلافی‌ها را مشاهده کند. هزینه ارسال هر پیامک در این روش‌ هم 350 تومان است. تنها مشکل استعلام خلافی خودرو با پیامک، این است که راننده برای پرداخت خلافی باید از سایر روش‌ها استفاده کند.

ثبت تلفن همراه برای گرفتن خلافی ماشین با گوشی

بسیاری از رانندگان برای آگاهی از تخلفات خواسته و ناخواسته و جلوگیری از جریمه دیرکرد، سرویس پیامک جرائم دوربینی را فعال می‌کنند. اما این پیامک برای رانندگانی که در هنگام شماره‌گذاری، شماره تلفن خود را ثبت نکرده‌اند؛ ارسال نمی‌شود. برای استفاده از این سرویس و آگاهی از جریمه‌ها، راننده باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و شماره تلفن خود را در سیستم ثبت کند. در حال حاضر امکان ثبت شماره تلفن، به صورت آنلاین یا پیامکی وجود ندارد.

 نکاتی مهم در گرفتن خلافی خودرو با گوشی

هزینه استعلام خلافی خودرو با پیامک SMS چقدر می‌باشد؟               

استعلام خلافی اس ام اس چقدر هزینه دارد؟ شاید این سوالی باشد که در هنگام اقدام برای استعلام خلافی برایتان پیش بیاید. استعلام اس ام اسی چیزی حدود 350 تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

مزایای پرداخت خلافی با اپلیکیشن چیست؟

استفاده از اپلیکیشن برای پرداخت و استعلام خلافی مزیت های دارد که ممکن است شما را مجاب به استفاده از آن کند. مزیت های اپلیکیشن ها نسبت به استعلام خلافی با پیامک sms دارند عبارتند از:

  •  انجام کارهای مرتبط دیگر مانند امتحان رانندگی
  • پرداخت لحظه ای خلافی
  •  پرداخت یکجا یا قسطی خلافی ها

برای دانلود این اپلیکیشن ها می توانید به سایت های مثل گوگل پلی google play و کافه بازار مراجعه کنید.

آیا امکان استعلام خلافی تلفنی وجود دارد؟

بله، شما می توانید در روزهای مختلف هفته با گرفتن شماره 02188288888 نسبت به استعلام خلافی خودرو خود اقدام کنید. بعد از تماس با این شماره اطلاعات مربوط به ماشین تان را ارائه بدهید تا بتوانید استعلام خلافی را بگیرید.البته روش های دیگری نظیر استعلام خلافی خودرو با کد ملی  نیز  یا حتی با یکی از دیگر از روش‌های پرداخت خلافی خودرو از طریق دستگاه ATM است. در ابتدا فقط امکان پرداخت جریمه با استفاده از دستگاه‌های ATM بانک ملی امکان‌پذیر بود؛ اما اکنون می‌تواند از طریق دستگاه‌های عابربانک بانک‌های ملی، سپه، صادرات، رفاه، پاسارگاد، سینا، دی، حکمت، توسعه تعاون و پارسیان جریمه و مقدار خلافی را پرداخت کرد.برای پرداخت خلافی خودرو با ATM فقط نیاز است که یک کارت بانکی و شناسه قبض و پرداخت را داشته باشید. بعد از داخل کردن کارت به دستگاه، وارد بخش پرداخت قبض شده و شناسه قبض و پرداخت را وارد کنید. بعد از تائید، جریمه شما پرداخت و رسیدی تحویلتان داده خواهد شد. این رسید را نزد خود نگه دارید.

5 نکته مهم در زمان استعلام و پرداخت خلافی

در زمان پرداخت و استعلام خلافی خودروی تان به نکات زیر توجه کنید:

1. استعلام خلافی به صورت منظم

بهتر است برای پرداخت و استعلام خلافی برنامه مرتب داشته باشید و حداقل دو ماه یکبار خلافی رخودرو خود را پرداخت کنید زیرا بعد از گذشت 60 روز، میزان خلافی شما دو برابر می‌شود.

2. تاخیر در آپدیت و بروز رسانی سایت راهور

شما از هر طریقی که خلافی ماشین را پرداخت میکنید چیزی حدود 3 تا 7 روز طول می کشد تا اطلاعات مربوط به خلافی شما در سایت راهور بروزرسانی شود.

3. عدم استفاده پلاک برای گرفتن خلافی

برای خلافی گرفتن و پرداخت آن به داشتن بارکد و کد vin نیاز است و به تنهایی با وارد کردن مشخصات پلاک نمی توانید خلافی ماشین تان را بگیرید.

4. مراجعه به پلیس+10 در شرایط حساس

در صورتی که روند پرداختی خلافی تان به مشکل خورد یا بعد از پرداخت آنلاین آن بعد از گذشت یک هفته روی سایت راهور بروزرسانی نشد بهتر است نزدیکترین پلیس+10 مراجعه کنید.

5. داشتن بیمه شخص ثالث

اگر قصد تعویض پلاک دارید یا ماشین تان به هر دلیلی در پارکینگ متوقف شده باشد؛ می بایست ضمن کاهش خلافی خود به زیر عدد 1 میلیون تومان، بیمه شخص ثالث دارای اعتبار به همراه داشته باشید، تا بتوانید بدون مشکل ماشین خود را از پارکینگ ترخیص کنید.

دیدگاه شما

خبرنامه