سفره مردم با لجبازی آقایان به خطر افتاده است

تاریخ ارسال : 26 آوریل 2023 ساعت : 5:53 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
سفره مردم با لجبازی آقایان به خطر افتاده است

بازار مرغ در وضعیتی قرار گرفته که دولت برای تأمین مرغ سبد خانوار باید از مرغداران حمایت کند تا مشکل در 45 روز آتی برطرف شود، نه اینکه با بگیر و ببندد و چوب و چماق مرغدار تهدید شود و سفره مردم با لج‌ولجبازی آقایان به خطر بیفتد.

افزایش قیمت مرغ و کمیاب شدن آن در بازار صدای روزنامه نزدیک به سپاه را هم در‌آورد و این روزنامه به اعتراض نوشت: با بگیروببند و چوب‌وچماق و تهدید مرغدار مشکل مردم حل نمی‌شود.

 متأسفانه پیش‌بینی فعالان بازار از وضعیت بازار مرغ در فروردین و اردیبهشت ماه درست از آب درآمد. مرغ گرمی که قیمت مصوبش باید ۶۳‌هزار تومان باشد، اکنون در بازار کمیاب شده و به ۸۵ تا ۹۰‌هزار تومان رسیده است. در مقابل مرغ منجمد ایرانی کیلویی ۶۳‌هزار تومان و منجمد ترکیه‌ای ۴۵‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

اکنون بازار مرغ در وضعیتی قرار گرفته است که دولت برای تأمین مرغ سبد خانوار باید از مرغداران حمایت و نهاده‌های مورد نیازشان را تأمین کند تا مشکل در ۴۵ روز آتی برطرف شود، نه اینکه با بگیر و ببندد و چوب و چماق مرغدار تهدید شود و سفره مردم با لج‌ولجبازی آقایان به خطر بیفتد.

این روزنامه در ادامه به انتقاد نوشته است: خبر‌های رسیده حاکی است سرپرست جدید وزارت جهاد کشاورزی به حمایت، تشویق و ترغیب مرغداران به جوجه‌ریزی و تأمین سبد معیشت مردم اعتقادی ندارد، زیرا در مدت دو هفته گذشته تلاش کرده است با بگیر و ببند و تهدید مرغداران مشکل بازار مرغ را حل کند.

به گفته فعالان بازار به دستور آقامیری مرغدارانی که در اسفند ماه جوجه‌ریزی نکرده‌اند، باید شناسایی، جریمه و توبیخ شوند. همچنین بازرسانی در هفته پایانی ماه رمضان روانه استان‌ها شدند تا با کم‌فروشی و گران‌فروشی مبارزه کنند.

آیا مرغداری که تعطیل کرده و مرغی برای عرضه ندارد، می‌شود توبیخ کرد؟ آن زمان که مرغ روی دست مرغداران مانده بود و وزارت جهاد کشاورزی مدام از تخلف مرغداران و افزایش جوجه‌ریزی برخلاف آمار و ارقام این وزارتخانه سخن می‌گفت، فکر نوروز و ماه رمضان نبود؟ /روزنامه جوان

دیدگاه شما

خبرنامه