ویژگی جدید اپل، تقلید و بازسازی صدای شما

تاریخ ارسال : 22 مه 2023 ساعت : 10:37 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
ویژگی جدید اپل، تقلید و بازسازی صدای شما

اپل از ویژگی جدیدی رونمایی کرده است که به آیفون و آی‌پد امکان می‌دهد صدای کاربران را به صورت دیجیتالی بازتولید کنند.

به گزارش ایران جیب از اسکای‌نیوز، این ویژگی صوتی شخصی که انتظار می‌رود بخشی از آی‌او‌اس 17 باشد، همراه با ویژگی لایو اسپیچ (Live Speech) کار می‌کند و این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که صدای خود را ضبط کنند و در تماس‌های صوتی یا پلتفرم‌هایی از جمله فیس‌تایم برای ارتباط دیگران از آن استفاده کنند.

کاربران برای ضبط ۱۵ دقیقه صدا در آیفون یا آی‌پد، می‌توانند مجموعه‌ای تصادفی از پیام‌های متنی را بخوانند تا از این طریق صدای شخصی خود را به دستگاه وارد کنند. سپس ویژگی لایو اسپیچ به کاربران امکان می‌دهد پیام‌هایی را در دستگاه تایپ کنند تا با صدای بلند خوانده شوند.

اگر افراد از عبارات خاصی بیشتر استفاده ‌می‌کنند، می‌توانند آن عبارات را نیز به عنوان میان‌بر ذخیره کنند.

کاربران در صورتی که یک مدل صدای شخصی خود را در سیستم ایجاد کرده باشند، می‌توانند عبارات را هم با صدای خود بشنوندــ در غیر این صورت، همه‌چیز مانند قبل با صدای دستیار دیجیتال دستگاه یعنی سیری (siri) خوانده می‌شود.

این ویژگی جدید به‌ویژه برای افرادی سودمند است که به مشکلات خاصی مانند بیماری ای‌ال‌اس یا اصطلاحا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک دچارند. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است با پیشرفت این بیماری توانایی صحبت کردن را از دست بدهند.

فیلیپ گرین، فعال مدافع حقوق بیماران ای‌ال‌اس، از سال ۲۰۱۸ یعنی از زمانی که مشخص شد به این بیماری مبتلا شده، تغییرات قابل‌توجهی را در صدای خود شاهد بوده است. او می‌گوید که اینک مهم‌ترین چیز این است که بتوانیم با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنیم: «اگر بتوانید با صدایی که شبیه شما باشد به آن‌ها بگویید دوستشان دارید، این همه‌چیز را در دنیا تغییر می‌دهد؛ اینکه فقط ظرف ۱۵ دقیقه بتوانید صدای مصنوعی خود را در آیفونتان بسازید، فوق‌العاده است.»

این ویژگی از جمله ویژگی‌‌ها و ابزارهای جدید دیگر اپل به شمار می‌رود که قرار است اواخر امسال به دستگاه‌های اپل برسد؛ اگرچه این شرکت در خصوص زمان‌بندی دقیق‌تر آن توضیحی نداده است.

ویژگی دیگری به نام پوینت اند اسپیک هم در دسترس کابران قرار خواهد گرفت که به کمک آن می‌توان انگشت خود را مقابل دوربین به سوی چیزی، مثلا دکمه‌های مایکروویو، گرفت و این برنامه، نوشته‌های موجود در آن ناحیه را که با انگشت اشاره‌شده، خواهد خواند. این ویژگی تنها در دستگاه‌های اپل با حسگر لیدار (LiDAR) یعنی مدل‌های گران‌تر آیفون و آی‌پد، کار می‌کند.

این خبر در آستانه برگزاری همایش جهانی برنامه‌نویسان نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها در ۵ ژوئن منتشر شد. انتظار می‌رود اپل در جریان این همایش از نخستین هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کند.

دیدگاه شما

خبرنامه