تصاویری هولناک از جنایات داعش که دولت اوباما آن را منتشر کرد + ویدئو

تاریخ ارسال : 10 سپتامبر 2014 ساعت : 6:31 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

گفته می شود این ویدئوی کوتاه از جنایات داعش توسط دولت اوباما تهیه شده تا مانع از رفتن جهادگران به سوریه و عراق شود. دیدن این ویدئو به همه توصیه نمی‌شود. لینک دانلود 

 

 

به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فیگارو، دولت اوباما دست به انتشار ویدئویی هولناک از جنایات داعش در سوریه و عراق در پایگاه اینترنتی یوتیوب زده تا مانع از پیوستن جهادگران به این گروه تروریستی شود.
گفته می شود آمریکا این بار در کنار جنگ سخت افزاری شیوه جدیدی برای مقابله با این گروه تروریستی در پیش گرفته است. این ویدئو که” به سرزمین دولت اسلامی خوش آمدید” نام دارد به خوبی بیانگر موضع جدید آمریکا در مبارزه با تروریسم است. برخی از صحنه های این فیلم توسط خود تروریستها فیلمبرداری شده است. سر بریدن، قتل، عملیات انتحاری در مسجد، پرتاب قربانیان از بلندی و به صلیب کشیدن از جمله جنایات این گروه تروریستی است که در این فیلم به تصویر کشیده شده است.
این فیلم بخشی از پروژۀ بزرگ دولت آمریکا برای مقابله با داعش است؛ پروژه ای تحت عنوان” دوباره فکر کنید و برگردید” (Think Again, Turn Away) که گفته می شود سالانه نزدیک به 4 میلیون یورو هزینه دارد و بیش از 50 نفر با استفاده از شبکه های اجتماعی شکل جدیدی از مبارزه آمریکا علیه تروریسم را دنبال می کنند. آلبرتو فرناندز، مدیر دپارتمان دولتی ارتباطات استراتژیک ضدتروریستی دولت آمریکا که مدیریت این برنامه را بر عهده دارد، دربارۀ شکل جدید مبارزه دولت با تروریستها می گوید: با تروریستها مذاکره نمی کنیم، تلاش می کنیم با ایده های جدید به جنگ تروریسم برویم.
روزنامۀ فیگارو در این باره می نویسد: این اولین باری است که دولت آمریکا به شکل آشکاری نحوۀ مبارزه خود را اعلام می‌کند. پیشتر نیز دولت شکل مبارزه اینترنتی را انتخاب کرده بود اما در سایه و از طریق داغ نگه داشتن فوروم ها، چت ها، حمله های اینترنتی و …
از آنجایی که داعش، القاعده و الشباب دسترسی گسترده ای به اینترنت و شبکه های اجتماعی دارند، دولت آمریکا امیدوار است این شکل از مبارزه نتیجۀ مثبتی در تغییر عقیده جهادگران داشته باشد.

دیدگاه شما

خبرنامه