فقط ۲ مدل خودرو کیا در ایران عرضه خواهد شد

تاریخ ارسال : 12 آگوست 2023 ساعت : 3:17 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
فقط 2 مدل خودرو کیا در ایران عرضه خواهد شد

طبق اعلام یک نماینده مجلس، دو هفته دیگر طرح واردات خودرو‌های کارکرده اجرایی می‌شود، این درحالیست که هنوز خودرو‌هایی که در بهمن ماه سال گذشته ثبت سفارش شد در ابهام است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، درباره اجرایی شدن طرح واردات خودرو در ۲ هفته آینده به «انتخاب» گفت: بازار تا آیین نامه خودرو‌های کارکرده مشخص نیست، اول باید ثبت سفارس صورت بگیرد بعد خودرو وارد شود. از خودرو‌هایی که سال قبل ثبت سفارش شده تاکنون خبری نشده است. ما هم مثل شما خبر‌ها را از رسانه‌ها دنبال می‌کنیم و در بازار خبری نیست. فعلا رکود کامل را در بازار داریم، مشتری مراجعه نمی‌کند و همه منتظرند که ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی درباره نقطه توقف واردات خودرو گفت: قانون‌گذار فعلا کار خود را کرده و قانون تصویب شده است. الان وزارتخانه باید کار را اجرایی کند. تا چند وقت پیش می‌گفتند مجلس همراهی نمی‌کند، اما حالا که مجلس تصویب کرده است، وزارت خانه خودرو وارد نمی‌کند و آیین نامه را نیز اعلام نمی‌کنند. توپ در زمین وزارت صمت است. درهر صورت این دولتی‌ها هستند که باید مسیر را مشخص کنند. تا این لحظه هیچ آیین‌نامه‌ای درمورد واردات از سمت دولت ارائه نشده است. قبل از عید لیست چندین شرکت اعلام شد که آن‌ها می‌توانند خودرو وارد کنند ما هم منتظر هستیم که ببینیم افراد هم می‌توانند خودرو وارد کنند یا خیر.

دیدگاه شما

خبرنامه