نفت به مرز ۶۶دلار رسید

تاریخ ارسال : 10 ژوئن 2015 ساعت : 5:34 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۶۵دلار و ۹۷سنت معامله شد. به نقل از رویترز، در حالی که پیش‌بینی شده حجم ذخایر نفت خام آمریکا کاهش بیشتری را شاهد باشد و پس از آنکه اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال 2015 را افزایش داد، قیمت نفت امروز رشد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا ابتدا با یک دلار افزایش به 61 دلار و 14 سنت رسید، اما سپس با اندکی تعدیل 61 دلار و 8 سنت شد. قیمت نفت برنت نیز 64 سنت، یعنی بیش از یک دلار افزایش یافت و به 65 دلار و 97 سنت رسید.

این افزایش ها پس از آن رخ داد که قیمت نفت خام، بنزین و سوخت دیزل در روز سه‌شنبه و به‌دلیل پیش‌بینی کاهش بیشتر در حجم ذخایر آمریکا، بیش از 3 درصد جهش داشت.

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا قرار است امروز آمارهای رسمی در مورد حجم ذخایر را منتشر کند.

انستیتوی نفت آمریکا پیش‌بینی کرده که میزان کاهش‌ها حدود 4 برابر 1.7 میلیون بشکه‌ای باشد که 5 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز، آن را پیش‌بینی کرده‌اند.

مؤسسه فیلیپ فیچرز روز چهارشنبه اعلام کرد: «از آنجایی که ما انتظار کاهش بیشتر حجم ذخایر نفت خام آمریکا را داریم، پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت نفت اندکی افزایش یابد».

در بخش تقاضا نیز اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود از میزان رشد تقاضا برای نفت خام را 20هزار بشکه افزایش داد و به 1.25 میلیون بشکه در روز رساند.

به‌رغم افزایش‌های رخ‌داده در این هفته، تحلیلگران معتقدند به‌دلیل ادامه فزونی عرضه، بعید است افزایش قیمت‌های بزرگ بیشتری اتفاق بیفتد.

مؤسسه ای‌بی‌ان امروز در گزارش ماهیانه خود نوشت: «با توجه به اینکه میزان تولید نفت آمریکا همچنان در حدود بالاترین رقمها قرار دارد، اوپک سقف تولید خود را بدون تغییر حفظ کرده و نشانه‌هایی از افزایش احتمالی تولید برخی از اعضای اوپک دیده می‌شود، وضعیت فزونی عرضه بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت به طول خواهد انجامید».

دیدگاه شما

خبرنامه