تحویل میخ زنگ زده به جای طلا به زنان

تاریخ ارسال : 10 آگوست 2015 ساعت : 11:06 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مردی ۴۵ ساله پس از آشنایی با دختران جوان در سایت‌های همسریابی، با استفاده از جعبه‌ای اسرارآمیز، طلاهای آنها را به سرقت برده و به جای آن میخ‌های زنگ زده تحویل می‌داد.
سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به دستگیری متهم به تشریح جزییات پرونده پرداخت و گفت: «چند وقت پیش زنی ٣۴ ساله با مراجعه به پلیس فتای تهران به کارآگاهان گفت مردی که از طریق سایت‌های همسریابی با او آشنا شده بود، طلا و جواهراتش را به سرقت برده و متواری شده است.»

با ثبت اظهارات اولیه شاکی، پرونده‌ای با موضوع «کلاهبرداری» در پلیس فتای تهران تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت. شاکی در شرح نحوه آشنایی‌اش با متهم گفت: «پاییز پارسال در یکی از سایت‌های همسریابی ثبت نام کردم و بعد از مدتی با مردی آشنا شدم که از نظر سنی و ویژگی‌های شخصیتی به من نزدیک بود. بعد از چند ماه که در فضای مجازی با هم ارتباط داشتیم، تیرماه امسال قرار ملاقات حضوری گذاشتیم و همدیگر را در یک کافی‌شاپ ملاقات کردیم.»

شاکی ادامه داد: «وقتی همدیگر را دیدیم من درباره شغلش از او سوال کردم که گفت در بازار طلای تهران، طلافروشی دارد و در زمینه صادرات جواهرات به کشور آلمان هم فعالیت می‌کند. بعد از مدتی او درباره کیفیت طلاهای من صحبت کرد. می‌گفت طلاهایم کهنه شده و اگر بخواهم می‌تواند جعبه‌ای را در اختیارم بگذارد که اگر جواهرات را درون آن بیندازم، پس از یک هفته درخشندگی و زیبایی‌شان مثل روز اول می‌شود.»

زن جوان درباره شیوه کلاهبرداری متهم نیز به کارآگاهان گفت: «من فریب حرف‌هایش را خوردم و طلاهایم را به او دادم. او طوری رفتار کرد که من فکر کردم طلاها را در جعبه انداخته. حتی صدای افتادن طلاها در جعبه هم آمد. وقتی از هم جدا شدیم او جعبه را به من داد و گفت یک هفته بعد آن را بازکنم و طلاهای نو را بیرون بیاورم اما یک هفته بعد وقتی در جعبه را باز کردم تنها با چند میخ زنگ زده روبه‌رو شدم و هیچ اثری از طلاهایم نبود. ارزش طلاهایم میلیون‌ها تومان می‌شد. تازه فهمیده بودم که او سر من کلاه گذاشته. هرچقدر با او تماس گرفتم هم جوابی نداد به همین خاطر به پلیس فتا مراجعه و شکایت کردم.»

با ثبت شکایت مالباخته، کارآگاهان شناسایی کلاهبردار فراری را در دستور کار خود قرار دادند و در نخستین گام به بررسی سایت همسریابی مورد نظر پرداختند و سرانجام متهم را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند. متهم ۴۵ ساله در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از شاکی اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: «پس از برقراری رابطه دوستی با زنان، با آنها قرار ملاقات گذاشته و با معرفی خود به عنوان طلافروش نامدار بازار طلافروشان تهران، اعتمادشان را جلب می‌کردم. پس از آن جعبه‌ای را نشان‌شان می‌دادم و با ادعای نو شدن طلاها از آنها می‌خواستم طلاهای‌شان را به من بدهند تا درون آن بیندازم اما وقتی طلاهای‌شان را می‌گرفتم در یک لحظه، آنها را سرقت کرده و جعبه پر از میخ را تحویل‌شان می‌دادم.»

متهم که دانشجوی انصرافی رشته نرم‌افزار است، در جریان بازجویی‌ها به دو فقره کلاهبرداری دیگر نیز اعتراف کرده بود با این حال کارآگاهان پس از بررسی سیستم‌های رایانه او موفق به شناسایی اطلاعات ۶۴ نفر دیگر که به شیوه مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شدند.

سرهنگ کاکوان، رییس پلیس فتای تهران با اشاره به ادامه تحقیقات، از انتشار تصویر بدون پوشش متهم در رسانه‌ها خبر داد و گفت: «با توجه به کشف اطلاعات جدید احتمال قربانی شدن افراد دیگر نیز توسط متهم وجود دارد. به همین دلیل با دستور مقام قضایی تصویر بدون پوشش متهم منتشر شده تا شهروندانی که توسط او مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته‌اند، شکایت خود را در پلیس فتای تهران پیگیری کنند.»

دیدگاه شما

خبرنامه