بیلت دریای سیاه در لبه سقوط

تاریخ ارسال : 07 سپتامبر 2015 ساعت : 4:03 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

تجار بیلت دریای سیاه توانایی پیش بینی آینده کوتاه مدت بازار این محصول را ندارند و نمی دانند که آیا عرضه های سی آی اس موجب افت قیمتها خواهد شد و یااینکه بهبود تقاضای ماه سپتامبر بازار آن را رونق خواهد بخشید. این در حالی است که پلتس در اواخر هفته قیمت بیلت را با 2 دلار در تن کاهش نسبت به روز قبل، 303 دلار در تن فوب دریای سیاه اعلام کرد که کمترین سطح قیمت بیلت از سال 2009 است، ضمن اینکه این قیمت درحال نزدیک شدن به 300 دلار در تن است که از سال 2006 بی سابقه است.
قیمت بیلت سی آی اس طی هفته پیش بسیار پایین آمد و خریداران می توانستند به راحتی این محصول را در قیمت 305 دلار در تن فوب دریای سیاه خریداری کنند، بخصوص از تولیدکنندگانی که مواد اولیه تولیدات آنها سنگ آهن است. کسانی که از قراضه در تولید بیلت استفاده می کنند یا عرضه ای به بازار ارائه نمی دهند و یا عرضه های خود را در قیمت 310 تا 315 دلار در تن فوب ارائه می دهند.
با توجه به وضعیت فعلی بازار بیلت اکثر خریداران سعی در گرفتن تخفیف های بیشتر دارند که تاکنون رد شده است. درحالیکه فروشندگان سی آی اس درگیر و دار چانه زنی با مشتریان خود هستند، عرضه کنندگان چینی با عرضه بیلت 295 دلار سی اف آر به خریداران ترک بازار را تحت الشعاع قرار داده اند. در بازار خاورمیانه بیلت چین در قیمت 305 تا 310 دلار در تن سی اف آر خلیج فارس قابل قبول است. به دلیل تعطیلات چین احتمالا بازار طی این هفته روند آرام تری خواهد داشت و کارخانه های سی آی اس می بایست منتظر بمانند.

دیدگاه شما

خبرنامه