قیمت جهانی طلا

تاریخ ارسال : 08 سپتامبر 2015 ساعت : 10:45 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از 4 روز کاهش متوالی امروز سه‌شنبه تقریبا بدون تغییر چندانی تثبیت شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 2 هفته گذشته قرار دارد. نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست آتی فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با افزایش 0.1 درصدی روبرو شده و به 1121 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1116 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 19 اوت به شمار می رود.سرمایه گذاران بین المللی پیش از این منتظر انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا در ماه اوت بودند تا ببینند آیا فدرال رزرو آمریکا در نشست آتی خود در خصوص افزایش نرخ بهره تصمیم گیری خواهد کرد یا نه.

ولی با انتشار گزارش وزارت کار آمریکا نیز هنوز به درستی مشخص نیست گام بعدی فدرال رزرو آمریکا چه خواهد بود و این مساله همچنان سرمایه گذاران بین المللی را سرگردان کرده است.فدرال رزرو از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، هر گونه افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند در کوتاه مدت به ضرر قیمت طلا و به نفع ارزش دلار باشد.

قیمت طلا طی ماه های اخیر تحت فشار ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا قرار داشته است. نشست آتی فدرال رزرو قرار است 16 و 17 سپتامبر برگزار شود.علی رغم کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی روزهای گذشته، طلا نتوانسته است به کالای مطمئنی برای سرمایه گذاری تبدیل شود و تقاضا برای این فلز زرد با افزایش چندانی روبرو نشده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی چین نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته است.

بانک مرکزی چین نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، میزان ذخایر طلای این کشور تا پایان اوت به بیش از 61.8 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به جولای افزایش داشته است. این رقم در پایان جولای به 59.2 میلیارد دلار رسیده بود.به اعتقاد کارشناسان بازار طلا انتشار آمارهای اقتصادی در آمریکا و چین طی روزهای آینده و همچنین برگزاری نشست فدرال رزرو مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

دیدگاه شما

خبرنامه